Říjen 2006

Příprava updatu modelu LT vz.35

24. října 2006 v 14:52 | Petr Tlach
Naše počáteční modely v modu shledávám již delší dobu za nedostatečné, a proto jsem přistoupil k několika obměnám. Krom toho, že jsem poopravil textury pěchoty (jde vidět tkaní) a jejich helmy vzor 32 (Namapoval jsem jí, proto již nevypadá rozmazaně) + na nárameníkách vojínů se hodnosti mění náhodile od vojína po četaře - pro kampaň nám to umožňuje stále změny hodností na nárameníkách dle potřeby přes příkaz. Krom toho jsem udělal konečně tankisty s pracovním stejnokroji, a to s lodičkou či helmou vzor 32. Pro posádku OA vz.30 jsem udělal zvláště vojáka ÚV - klasická uniforma vojáka, bez toren,batohů, a tak dále, ale se žlutými límečky.
Po těchto změnách jsem přistoupil i ke změnám na technice. Kolega z modu, Bolec, mi obstaral abrevné obrázky interiéru a kamufláže, dle toho poupravím v první řadě maskovací schémata na tanku, a to v programu Body Paint v 2.5. Dále přistoupím k úpravě modelů: Úprava episkopů a jejich krytů(kryty episkopů velitele, radisty a řidiče by měli být dle skutečnosti přes animace takové, aby se dali zavřít - snížení díry průzoru), aby se dali sklopit a do tanku šlo taky vidět i z venčí, tedy uvnitř bude ve skutečnosti orpavdu posádka, jak má být. Velitelské episkopy taky upraví. Dále chci provést měnší úpravu na poklopu řidiče a udělat mi i boční menší episkop, to platí i pro místo radisty. Na korbě taky dojde k úpravě některých detailů a předělal jsem zadní část ( podkladem pro první model byla verze pro Rumunsko, ta se lišila jen v té zadní části, tak jsem si teď vzal čistě poklad pro ČSR, stalo se to omylem, protože na výkresové dokumentaci mám typové označení výrobce a né armády). Dále bych chtěl udělat přes animaci otevírání krytů motoru, "motor" uvnitř bude, jako textura, aby to nemělo velkou spotřebu polygonů a ve hře to šlo, zároveň snížím počet polygonů, na původních částěch modelu, kde jsem dělal oboustrannou face, což přidávala jednou tolik polygonů.
Dále mě Bolec zaslal barevnou kresbu interiéru, dále díky zapůjčené literatuře od V.T. jsem se dostal k dalším fotografiím interiéru, tak budu dělat kompletní nový interiér, jak má být. Dále bych chtěl přidat na čelní pancíř světlomet. Československé tanky měli maximálně světlomety, teprve až německá armáda je vybavila brzdovýma světlama a klasickýma světlama do noci.

Lt vz.34 a další

21. října 2006 v 16:38 | Petr Tlach
Tak po delší době sem zase píši, jak jsme postoupili s tvorbou modu. Farmr dělá na pušce KAR 98 pro jednotky Freikorps. Tasi maká na budouvě pro posádky lehkého opevnění. Já jsem se pustil do posledního tanku co potřebujeme do výzbroje naší armády, a to Lt vz.34. Jednalo se vlastně o prvnív Československu vyrobený lehký tank. Rychle zastaral, během jednoho roku byl už zastaralý,a tak ho nahradili postupně Lt vz.35. Své bojové nasazení si zažil v řadách Slovenské armády, Wehrmacht o něj neprojevil zájem.
Zpět k našemu modelu. Dal jsem na model konečně cedulku s evidenčním číslem a náhodným pořádkem čísel přes skript. Plánuji celkově "dopilovat" co máme, aby z toho něco bylo a mod stál opravdu za to, to znamená hodně velkou pozornost teď budu věnovat dodělání interiérů tanků. Příípadně bych měl zestejnit maskování. Pokud by se někdo našel, tak nám může dělat poradce pro oxygen, ale tím myslím, případné problémy s modely. Náš mod teď hlavně shání 2d makery a mapmakery, jelikož má vyjít za chvilku Armed Assault, tak už pochybuji, že někoho najdeme, je škoda, že jsme s tvorbou začali na konci éry OFP, ale nebojte se, budeme dále dělat i do Armed Assault, prioritní teď je doděla co máme rozdělané a vydat to aspoň v demoverzi a pro Armed Assault případně plnou verzi, což zase není tak blbý nápad.
Tento obrázek jsem našel na internetu, proto jsem dle něho dělal maskování, tak uvidíme, mě osobně připadá trochu nereálné, ale abych řekl pravdu, dodnes jsem nenašel správný odstín pro maskování. Některé hnědé jsou do ruda, jiné jsou jako hnědé, žlutá je jednou okrová jindy khaki. Tak je pak problém si vybrat z toho všeho co nám historici a písálkové nabízí.

Střední tank vzor 39

4. října 2006 v 19:13 | Petr Tlach
Tak jsem pohnul z prací a zbývá mi na modelu dodělat pár textur a udělat interiér tanku. Interiéry jsou vždy na modelu to nejhorší s čím modelář musí pracovat, ale jde to. Tank jsem již dávno odzkoušel ve hře, takže funguje. Model pro Armed Assault bude o něco více polygonální, na BIS forech jsem již o něm informoval. Zde je verze pro OFP.

Ostřelovači v naší armádě 1938

4. října 2006 v 19:10 | Petr Tlach
V poslední době mě zaráží některé komentáře či dotazy lidí, kteří narazí na náš mod. Hlavní otázka, zda budeme dělat ostřelovčské verze (vz24 měl ostřelovačkou verzi, ale až válečné období). Proto bych vás chtěl vyvést z omylu (nedávno se nás někdo optal zda budeme dělat noktovizor). V meziválečném odbdobé naše armáda ostřelvoače neměla, a to znamená, že nebudeme dělat pušky, které neexistovali. takže doufám, že další dotaz na ostřelovače neuslyším, protože ho slýchávám 1x za 14 dní.
Někteří budou asi namítat, že pušky jsou stejné, ale není tomu tak, vz33 je zmenšená verze vzoru 24 a vzor 33 má i jinou kliku a pod klikou je ve dřevu vybrání, aby se dala klika lépe uchopit.
VZ33:
ráže 7.92 mm Mauser
délka: 995 mm
hmotnost: 3.48 kg
VZ24:
ráže 7.92 Mauser
délka: 1100 mm
hmotnost: 4.08 kg

KPÚV vz.37 ŠKODA

2. října 2006 v 23:24 | Petr Tlach
Tak jsem tu zase, sice se zpožděním, ale přeci, přináším vám další informace o práci na modu. Jedná se teď o protitankový kanon 37 mm vzor 37. Nějak mi moc chyběl, a tak jsem si ho udělal. Pro Retarda jsem dnes našel podklady pro jeho houfnici, tak snad bude brzky i houfnice.
Taky s blížíci se armou jsem si řekl, že udělám "stopstav" a dodělám co už mám, hlavně vylepším a u LTvz38 a STvz39 dodělám interiér a snad vydáme i demo do konce roku, takže bych mohl přirpavit i několik jednotlivých misí pro vyzkoušení modu.
Nechci se zase dohadovat s některýma zavistivcema či hadačema, tak kanon jsem dělal dle fotodokumentace, to je rozdíl od techniky, kterou dělám dle výkresové dokumentace. Model jsem dělal v programu Cinema 4d, a to novou metodou (není zase tak nová, ale pro OFP ano), kdy jsem v programu Body Paint vytvořil na modelu textury a i s modelem dostal do OFP. Patina je taky naše a naleznete na ní škrábance, praskliny jako po kulkách, nýty, bahno, a taky rez. Dále, animace dělostřelců jsem převzal od W39 modu. Munici užívá stejné účinnosti jako lehké tanky, protože se jedná o stejnou ráži.