První model v roce 2007

3. ledna 2007 v 18:14 | Petr Tlach
Tak v roce 2007 jsem už udělal první model, vlastně dva, jedná se o nové modely ZB vz.26 a ZB vz.30. Krátce co jsem dodělal předchozí verzi (půl roku stará) jsem obdržel fotodokumentaci od klubu vojenské histroie v Břeclavi, a tak jsem využil šance a o Silvestru se pustil do tvorby modely a 2.1. jsem udělal textury, včera jsem ještě udělal dvojnožku. Dnes jsem vlastně jen udělal drobnosti na ZB vz.30. Textury modelů popisují výrobce, tyb zbraně a výrobní čísla tak, jak jsem měl k dispozici na fotografií, výrobní čísla jsou smyšlená, aby někdo "neřval", že jsem dělal přímo jeho lehký kulomet.
Verzi kulometu mám jak pro OFP, tak pro AA. Verze do AA je detailnější o vroubkování (chlazení) na hlavni a plynové trubici. Verze do AA má 10 000 polygonů a verze do OFP 3500 polygonů. Optiku mám taky už udělanou, tu už vlastně 7 měsíců ( dík patří Survíkovi1 za to, že sehnal podklad pro vytvoření textury optiky). Jediné od čeho jsem uputil, byla myšlenka sklápění nožiček, což by šlo přes animace a selekce, ale to si asi nechám do AA. V únoru by měly vyjít nové nástroje, tak se uvidí co dokáží..
ZB vz.26 (Lehký kulomet vzor 26)
ZB vz.30 (Lehký kulomet vzor 30)

ZB vz.30 se do naší armády nezavedl, ale uvažovalo se o tom ( stejně jako u jiných dobrých zbraní). ZB vz.30 se v naší armádě objevil při mobilizacích ( během mobilizací se zabavovaly zbraně, jež byly v továrních skladech čs. zbrojovek, tehdy taky došlo i k zabavení tanků Praga, které byly určeny pro Peru, takže v září 1938 jsme měli k dispozici Lt vz.38). Tento lehký kulomet se exportoval do Jugoslávie (Jugoslávské typ mají ozačení ZB vz.30J a nápisy na ní jsou azbukou). Ještě taky existuje ZGB 30,což je tento kulomet pro Anglii, jeho následovník ZGB 33 se vyráběl pod označením Bren v Anglii.

ZB vz.26 byl vynalezen v roce 1924 a v naší armádě se užíval od roku 1926. V 50.letech se prováděly ještě v naší armádě jeho mnohé modifikace, než jej nahradil nakonec UK59.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 pochyst pochyst | E-mail | Web | 17. ledna 2007 v 13:29 | Reagovat

Je to moc pěkný, ale 10000 poly je peklo na zemi! Podle mně stačí do ArmA modely o zhruba stejném polycountu jako ty kvalitní do OFP. Normalmapy zajistí dojem více-poly modelů a těch 10000 polygonů bych možná risknul u vehiklu kterej se bude vyskytovat ve scéně povětšinou v jednom exempláři- např. takový Scud, u něj bych to (a taky to udělám:-)) risknul.

Dnes jsem na BIS forech poprvé poctivě prošel vaše témata a máte to fakt pěkný, ale třeba ty listy pružin u těch tanků bych rozhodně udělal vcelku a dobře "polazenou" texturou vytvořil téměř stejný dojem.

Možná byste se měli soustředit na vytvoření co nejplastičtěji působících textur než dělat tak detailní modely, mohlo by se stát že by vaše kvalitní práce přišla vniveč, protože by to málokomu běželo v tak přepolygonované podobě. Také sem míval problém s udržením nízkého počtu fejsů v O2, ale naučil jsem se dělat silné kompromisy a raději věnovat řádnou péči texturám. Zdar a sílu!!!

PS: brzy kupuju kvůli ArmA komp a jsem fakt zvědav jak budou mé výtvory vypadat v ArmA. Už jste zkoušeli nějaké vaše modely pod ArmA? Nebyl by nějakej snímek?

2 Petr Tlach Petr Tlach | 17. ledna 2007 v 15:53 | Reagovat

pochyst:

To vím, ale granátomet M16 u AA má 9000, tak se nediv. To dělají ty hlavně, protože chlaení pro AA je jako model pro OFP jako textura, takže je tam docela rozdíl asi 6500 poly. Tvé výtvory tambudou asi vypadat dobře, všechny textury tam jsou taky malované a rozlišení textur tak 1024x1024 průměrně.

Pokud jde o textury, jaksi jsem se snažil a dával taky záležet, jen mě štve, že některé věci prostě na modelu pak neviniknou, ale kdybych je tam neudělal, tak budou mít znalci "keci". Tím myslím výrobní číslo, výrobce, typ zbraně, což na lehkých kulometech bylo vždy napsané.

PS: LISTY PRUŽIN JSOU JEDEN MODEL A NÉ SLOŽENÝ Z NĚKOLIKA! Takové drobné upozornění. Kdybch to dělal z jednotlivých, tak má pružení así 200 poly, takhle to má asi 65. Jen tak na okraj.

3 jagy jagy | 5. února 2007 v 23:27 | Reagovat

10tis. je opravdu hodne.. a jak si prosimte zjistil ze granatomer v ArmA ma 9000poly? To se mi teda vubec nezda... je to presne jak rika pochyst, je zbytecne delat tak detailni modely a resit to spise texturama. Ale kdyz ty si nenechas nikdy poradit.. ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama