Naše technologie

12. března 2007 v 16:37 | Petr Tlach
Zdar lidi, nedávno vyšla cinema 4d r10. V souvislosti s tím jsem se rozhodnul zde publikovat několik obrázků, jak vypadá. Říkám, Cinema je fakt moc dobrý program, už se těším na nový oxygen pro ArmA, protože ten krom 3ds a mx by měl podporovat i c4d. Zde chci uvést obrázky při práci na tanku LT-38 (tedy slovenské verzi v maskovaném provdení). Předešlá verze LT vz.38 byla dělaná v oxygenu, proto teď dělám verze i v cinemě, abych měl pak důkladné textury. Patinu stačí namalovat jen jednou, a pak jen si hrát s podkladovou barvou.

Celkově bude:
LT vz.38 (rozdíly jsou v anténě)
LT-38
LT-38 v khaki barvě
LTM 38 (polské tažení)
PZ 38(t),
a to vše natexturované v cinemě, pokud se tomu budu věnovat dost tak bych to mohl vydat jako balíček lehkých tanků zvlášť , ještě před vydáním modu.
Tohle je hlavní nabídka v Cinemě 4d, je to menu standard. Doporučuji při modelování užívat menu modeling, nebo si udělat vlastní nastavení Cinemy. Šedé prostředí je oxygen, pak je ještě černé, to je verze hydrogen, ale vše záleží na individuálním nastavení spíše.
Toto je bodypaint. V něm se na model nanáší barva a patina, prostě skoro vše jako adobe photoshop. Vpravo dole jsou materiály a je tam záložka vrstvy. Ukládat textury můžete do libovolného formátu, já rád užívám psd, ten se dá užít pak všude. Model jsem předtím připravil než jsem mohl nanášet barvy -UV mapování jsem udělal. Pro lepší přehlednost si nechávám viditelné jen díly, na které zrovna nanáším barvu.
V bodypaintu vidím jakou texturu maluji, tedy tím myslím, jak vypadá. Mohu si tam zapnout, aby šly vidět UV polygony, což umožňuje přesné malování (v bodypaintu je 3d i 2 nanášení barev).

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 HUMMY HUMMY | 12. března 2007 v 18:46 | Reagovat

to Petr Tlach:

Seš MACHR seš BOREC jen tak dál ! ať mně zase jeden mod přilepí k židli a  nastartuje Flashpoint ! Týýýývole já se těšim na to až tenhle mod vyjde!jááááááá ssseeeee tttttttěěěěěěěěěěěšššššííííííímmmmmmm!!!!na tenhleten mod jako prase!

2 vvojta vvojta | E-mail | 12. března 2007 v 18:47 | Reagovat

Petr Tlach:

No podle těch obrázků.... bych se do toho  asi nepusti....

3 Petr Tlach Petr Tlach | 12. března 2007 v 19:03 | Reagovat

HUMMY:

Nejsem, mnoho lidí umí dělat patinu lepší než já či lepší modely. Já se jen snažím udělat model tak, abych sinevymýšlel, tak jak to mají jiné WW II mody, a tak mnohdy modely i několikrát celé předělávám.

Hlavně doufám, že zbyek týmu nezaspí a udělají aspoň ty němce, enbo jsi je vypůjčí od jiného modu, při nejhorším to bude zase na mě.

4 HUMMY HUMMY | 13. března 2007 v 8:29 | Reagovat

Petr Tlach:

Nemohu posoudit jestli je ten model špatnej či dobrej jestli by ho někdo udělal lépe či hůře ale podle těch obrázků je to krásný a moc se mi to líbí takhle mě naposledy natchl ČSLA mod 2 ! A doufam že tenhle mod bude stejně dobrej !  A jestli jde o ty němce tak schutí do toho ! Já si rád počkám na tak skvostnou prácI!

5 Petr Tlach Petr Tlach | 13. března 2007 v 11:37 | Reagovat

HUMMY:

No, pokud jde o čsla, tak tam na texturách hodně zapracoval MArfy, a to já zrovna nejsem. Hodně tam taky užívají fotografie, jako podklady pro textury, což u nás je nemožné, ale snad to nějak půjde.

  Až budu mít čas, tak sem dám detaily modelů, aby jste mohli posoudit ty textury na modelech, protože na těch obrázcích je to zkreslené. Hlavně tam je ten fakt, že československé maskování je tříbarevné, ostře ohraničené, takže to někdy bude vypadat snad i divně.

Teď jsem ve škole, večer budu doma, tak sem dám obrázky Slovenské vezre LT-38 v khaki barvě, budou tam jen chybět na věži znaky, tak se nediv a pás není natexturovaný, ten texturuji raději v oxygenu, abych neobrátil orientaci textur.

Na texturách jsou nýty, čpína, díry, oděrky, bahno a i rez, vše díky bodypaintu docela dobře navazuje. Ještě musím pár věcí dodělat. Jednobarevný nátěr je na tancích rychlý a není zase tak složitý. Proto nejprve jsem začal dělat slovenské lt-38 před českým, protože ze slvoenského jen užiji patinu. Tříbarevný nátěr by mi trochu zkresloval tvorbu.

Pokud jde o Slovenský tank LT-40, tak mám hotový už kus korby, chci udělat LT-40 jen s prozatimní kulometnou výzrojí, bez děla. Taková drobná změna, takže budu muset udělat dvojí munici, normální a průbojnou, ta doopravdy byla, dokonce i pěšáci měli do pušek dvojí druh nábojů. Dostřel nábojů maser byl několik kilometrů, bojové užití na 1000 metrů. Po válce se vlastně udělal nový druh náboj, protože se za války zjistilo, že se většinou bojuje na max. vzdálenost 600 metrů, tak se začaly užíval náboje vzor.43 ruské výroby a nakonec vzor 52 československé.

6 pochyst pochyst | E-mail | 13. března 2007 v 16:16 | Reagovat

Jj, Cinema je výborná. Dávno je tomu co jsem po ní začal pokukovat, ale nemám absolutně čas abych se s ní blíže seznámil. Imponuje mi na ní především plná lokalizace (nepletu se?) a zejména české manuály.

Byla by to pro mně mnohem příjemnější práce než v maxu, když potřebuju něco důležitého z manuálu či podobně dá mi to dost práce přelouskat to s angličtiny. Ale jak jsem napsal- nemám na ovládnutí dalšího tak komlexního softu čas... jako každý kdo "něco" dělá do OFP/ArmA :))

7 pochyst pochyst | E-mail | 13. března 2007 v 16:21 | Reagovat

Jo sorry, zapomněl jsem napsat, že textury vypadají dost dobře. Ve skutečnosti co jsem si prohlížel na dobových snímcích či obrázcích ta kamufláž má doslova "odporný" odstíny, ale ty tóny co máš na těch obrázcích vypadají docela pěkně přičemž z toho každý pozná o jakou kamufláž se jedná.

8 Petr Tlach Petr Tlach | 13. března 2007 v 17:04 | Reagovat

Pochyt:

Nepleteš ne, je orpavdu v češtině, já jen co mám novou desítku,t ak jí mám v AJ, jinak verze 6,9 a 9.5 mám kompletně v češtině a manuály taky, jak k bodypaintu, tak k cinemě, docela jsou obsáhlé. Hlavně bis kdysi slíbili, že se do nového oxgenu dá importovat formát přímo z mayi a cinemy taky.

Pokud jde o ty odstíny, tak to byla oční můra, protože jsem hledal dobrý odstín asi půlroku, vždy to nebylo to pravé ořechové, jak se říká.

9 vvojta vvojta | 14. března 2007 v 8:19 | Reagovat

Petr Tlach:

Ty víš jak to dělají s těma fotkama (které používají k podkladu).... to část fotky uříznou a na tu stranu dají???

A jak to děláš ty s těma texturama?? V tom oxygenu to tam jsou normálně barvy které si dotoho namícháš,nebo to je jako v omalovánce pro malí děcka,kde  to jenom zmáškneš a to se celí vybarví???

A kde bych ten oxygen sehnal?? To bych si musel koupit nebo to jde stáhnout a jestli to jde tak mi řekneš kde to můžu stáhnou(pokud to víš) a pokud to nejde táhnout tak kde se to  dá koupit.

10 Petr Tlach Petr Tlach | 14. března 2007 v 10:04 | Reagovat

vvojta:

S těma fotkama vím,a le je to k ničemu, hla\vně to není přesné, lepší je vše malovat, prostě si nafotíš skutečný tank, či vozidlo ze všech stran, a pak si z toho uděláš textury, které "lepíš" na model, ale je to k ničemu, teď se uplatňuje pcincip malování a užívání fotografií se bere jako zastaralý způsob.

Pokud jde o oxygen, je to čistě na model, textury si musíš dělat v externím programu, proto nedělám v oxygenu, ale Cinemě, oxygen je skoro 10 let starý program, když vemu tu technologii a Cinema co užívám je stará půlroku.

Není to v omalovánce jako pro děcka, prostě ty si je musíš namalovat ty textury, jen vidíš obrysy polygonů, a to je vše (a to ještě k tomu jen v bodypaintu, protože když děláš textury photoshopu, tak tamnevidíš nic).

Jak se dělají textury třeba pro texturování v oxygenu najdeš zde:

http://fab.ofp.free.fr/

Jak texturovat v cinemě, tak tutoriály jak na to jsou tdy:

http://3dsoftware.cz

Oxygen najdeš klasicky na http://ofp.info . Potřebuješ k tomu ještě buldozer a je tam pro některé až moc složité nastavení, a tak když se jim nepovede oxygen nastavit, tak na modelování se vykašlou. Celým názvem to je myslím oxygen 2 light.

Cinemu si jinak musíš koupit, verze i s bodypaintem stojí asi 20 000 verze 9 a ta nějnovější asi dvakrát tolik.

11 vvojta vvojta | E-mail | 14. března 2007 v 14:11 | Reagovat

Petr Tlach:

Jasně tak já se na to mrknu díky.

12 pochyst pochyst | E-mail | 15. března 2007 v 15:21 | Reagovat

Tak mi to nedalo a prohlédl jsem DVD, která mi chodí spolu s jedním časopisem a našel tam demo Cinemy 10. Babral jsem se v tom mně neznámém prostředí zhruba 2 hodiny a celkem jsem se v tom zorientoval, ale při pokusu o použití toho tebou tolikrát připomínaného bodypaintu... prostě štětec byl s jakoukoli stopou neaktivní. Popravdě ani jsem nezjišťoval jestli třeba tato funkce není v demoverzi nefunkční. Ale to těžko, je to myslím omezeno jen tím, že nelze ukládat... no nevadí soft je to perfektní ovšem musí člověk co je zvyklej na Maxe překonat počáteční odpor z té přeplácanosti a jakoby zbytečného zobrazení všech těch okének dialogů atd. která zrovna vůbec na ploše být nemusí. Nejvíc mi ale vadilo ovládání manipulací s pohledy... myslím ta pitomá tlačítka... stejné jako v MODO. Neměl jsem čas se více porozhlédnout zdali se těmto akcím dají přiřadit kl. zkratky, počítám že snad jo. Toto je podle mně totiž největší problém 3D softů... téměř každý má naprosto odlišné ovládání (mnohdy úúplně zbytečně), a proto lidem kteří se naučili v Maxu je dost zatěžko učit se vlastně všechno znova.

Závěrem napíšu, že mít více času tak bych docela vážně o přechodu k Cinemě uvažoval protože obtíže s proniknutím do všech těch funkčních a dalších odlišností by mi pravděpodobně stály za to mít možnost pracovat v plně počeštěném softu a hlavně s čekými manuály a nápovědou.

PS: Hrál jsem si s tím v noci na starém kompu a při pohybu s pohledem 3x došlo k resetu GPU což se mi nestalo ani nepamatuji, nevím čím to bylo způsobeno, u Maxe (hlavně starší verze) velmi záleží na nastavení ovladačů pro Dx nebo OpenGL, přes direct jsou s tím většinou závažné problémy tak možná u Cinemy také.

13 Petr Tlach Petr Tlach | 15. března 2007 v 18:47 | Reagovat

pochyst:

Musíš si vybrat materiál, který chceš editovat.  Mohu ti poslal český návod na bodypaint, je zjednodušený.  Většinou ve standard odu si po doknčení modeláže vložíš materiály a ty přesuneš na části modelu

Demo desítky je omezené v ukládání a všude cpou velké M. Pokudjde o pohledy, stačí si pamatovat F1 je 3d F2 zehora F3 z boku F4 zezadu a F5 všechny najednou, je to prostě asi pro tebe nezvyk. V oblastianimací je cinema už lepší než 9 a můžeš dělat i render na aktivní objekty či jen si vybereš malou oblast kterou budeš renderovat. Cinema R10 pracuje hodně s grafickou kartou a některé pluginy vyžadují docela dost...třeba když vkládáš pohoří nebo vlasy, doporučuje se PC s ram 1024. Open GL je méně náročné než softwarové.

14 Filip Filip | E-mail | 3. dubna 2007 v 12:38 | Reagovat

Ahoj, chtel jsem se zeptal, odlesky kovovovych casti, napr. u tanku, jakym zpusobem se to dela, treba ze pridam falloff material v maxu nebo raytracing, ale pak nevim jestli to bude fungovat v oxygenu, kdyz budu importovat jako 3ds soubor.

15 Petr Tlach Petr Tlach | 4. dubna 2007 v 19:50 | Reagovat

Filip

Pokud to chceš jen na animace, tak jak je to v maxu nevím, ale v cinemě se zaškrtne v materiálech odlesk a nastaví se kov, pak si jen hraješ s výškou a hloubou, až ti to bude vyhovovat, pak jde přidat ještě odrazivost.

  OFP tyto efekty nepodporuje, ten podporuje jen barvu a alfakanály, to platí i pro ArmA, kde se textury dělali přes Cinemu 4d "pečením" textur. Odlesky si pro OFP či ArmA musíš namalovat na textury, tedy bílá barva na vrtvě s větší průhledností.

16 jagy jagy | 13. dubna 2007 v 9:19 | Reagovat

jen bych podotkl, ze v CSLA toho Marfy tolik neudelal (krom GAZe a textru OT64..). A textury v CSLA jsou kresnele, zadne fotky. Jako podklady snad pouziva kazdy fotky k tvorbe.

17 MAA (CSLA Studio) MAA (CSLA Studio) | 13. dubna 2007 v 13:48 | Reagovat

JJ, Marfy robil textury na GAZ69 a spolupracoval na texturach OT-64 so mnou a MT-LB riesil spolu so Sebastianom Mullerom.

18 Petr Tlach Petr Tlach | 13. dubna 2007 v 20:21 | Reagovat

JAGY:

Né každý, protože k některým věcem podkladové fotografie nejsou. Ale to je vedlejší.  O Marfym vím,že tov še maloval. Všechny v ČSLA kreslené nejsou. Hádat se nebudu, protože ty pak chceš mít pořád poslední slovo.

MAA:

Bylo to myšleno tím, že všude lidi předhazují marfiho styl, takže se omlouvám.

19 jagy jagy | 14. dubna 2007 v 1:14 | Reagovat

jasne, ze k nekterym dobovym vecem nesezenes, co je treba... No nevim, kazdou texturu sem nevidel, tak nerikam, ze na nejaky sroub nemaji upravene foto. :) To je zase zbytecne resit, protoze slovickaris... kdyz reknu, ze to je kreslene, tak to nemusi byt primo 100% vseho.. napr. zbrane jsou nektere zalozeny na fotkach.

20 Petr Tlach Petr Tlach | 14. dubna 2007 v 3:39 | Reagovat

jagy:

Ale bez fotek by to byla nuda práce. Šrouby, vzorky pneumatik, světla, a podobné drobnosti je dobré spíše sehnat z fotografií, to je nejlepší, hlavně jde o to, to kalitně zkombinovat. Což ČSLA využilo skvěle. Marfy dle svých návodů užíval fotografií spíše jako podklad pro Adobe ilustrátor, kde si vytvořil podklad pro tvorbu kol.

  S tím podílem MArfyho na ČSLA jsi mě s MAA trochu překvapil, protože jeho podíl byl jaksi zveličován, a to i u I44. MArfy odvedl pěknou práci, ale většina jeho výtvoru WWII techniky se k hráčům nedostala.

Pokud někde budeš hledat podklady, tak něco můžeš najít na:

http://www.cgtextures.com/ je to seznam textrur, ale jsou i lepší stránky pro ně. Textury se dají dokonce v PSD formátu koupit na DVD - špína, mechanické součásti,a  tak dále.

21 458 458 | 2. dubna 2008 v 18:20 | Reagovat

nasel jsem web na tutorialy do Cinemy 4D je to www.cinem.blog.cz mrknete se na to

22 pxwyfmbd pxwyfmbd | E-mail | Web | 4. června 2009 v 14:06 | Reagovat

y6uIUa  <a href="http://stowpcdjmfpj.com/">stowpcdjmfpj</a>, [url=http://eohxbwfdbemn.com/]eohxbwfdbemn[/url], [link=http://yxgopshaufjn.com/]yxgopshaufjn[/link], http://ufxqbxwcvdej.com/

23 Rychle Pujcky Do 24 Hodin Rychle Pujcky Do 24 Hodin | E-mail | Web | 1. května 2011 v 22:26 | Reagovat

Pujcky Pro Slovaky Bez Prijmu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama