Lehký objekt vzor 37 E

20. července 2007 v 14:16 | Petr Tlach
V poslední článku jsem psal, že taktikou boje byla boční palba, není tomu však u všech objektů, sem tam bylo potřeba pokrýt některá místa čelní palbou - vjezdy tunelů, mostů, některé vozovky, vjezdy do obcí, a podobně.
Model jsem udělal ve dvou provedení, v normálním, a pak ještě s lesním maskováním, kdy se na bunkry malovaly stromy místo klasické tříbarevné kamufláže. Však se mrkněte sami, snad ho najdete.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Matt1811 Matt1811 | E-mail | 20. července 2007 v 14:49 | Reagovat

Presne to som chcel povedať keď sme rozprávali o BRG, že bunkry s tým budú vyzerať super! Tvoj nápad s tými objektami sa podarilo velmy dobre!

2 Husita Husita | 20. července 2007 v 15:16 | Reagovat

Bude i speciální objekt vz.37 typ G pro kánon proti útočné vozbě ? Jinak krásná práce přeji hodně zdaru v dalším počínání ...........hodně dobrý

3 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 20. července 2007 v 15:24 | Reagovat

Husita:

Na rozdíl od běžných řopíků nešlo o příliš vyzrálé konstrukce čehož si bylo i samo ŘOP vědomo a proto nebylo k jeho výstavbě přikročeno (s jedinou vyjímkou). Objektům například zcela chyběla ventilace a periskopy, v ostatních objektech této řady jinak běžné. Nevýhodou byl také fakt, že vchod - ač zalomený, byl kryt pouze mřížovými dveřmi. Síla stěn a stropů měla odpovídat běžné, nebo zesílené odolnosti (neboli zásahům 105 nebo 155 mm dělostřeleckých granátů). Podlaha střelecké místnosti byla po obou stranách střílny snížena pro snažší obsluhu kanónu a volný prostor pod podlahou zbývající části měl být využit jako sklad munice.

Jak již bylo zmíněno byl postaven pouze jediný objekt vz. 37 G zesílený, který kryl čelní palbou úvoz mezi těžkými objekty OP-S-11 "U cihelny" a OP-S-12 "Na rytířském" na Opavsku. Pevnůstka je bohužel poškozena zkušebním postřelováním a vchod zazděn.

Jedinným úččiným by byl typ K. V7kresy k němu mám, ale moc neuvažuji ho udělat, protože nebyl postaven ani jeden.

Matt1811:

Bergohoffovo Nogovo užívám hodně dlouho, ale po narážkách na BIS forech jsem byl nucen od obrázků dělaných na tomto ostrově upustit.

4 S.Lee S.Lee | 20. července 2007 v 16:59 | Reagovat

Spadnu ze židle jestli tu pak HUMMY odpoví něco jinýho než krrrrááááááááááááááááááááááááááááááááááásaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nebo my chceme buuuuuuuuuuuuuuuuuunkr

:P

5 Vojta Vojta | 20. července 2007 v 17:10 | Reagovat

NÁÁÁÁÁÁÁÁÁDHERA VYDAT IHNED

6 Vojta Vojta | 20. července 2007 v 17:12 | Reagovat

Tak co vydáš pls pls pls pls pls pls plsp ls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls plííís moc moc moc moc chci ale MOOOOOOOC JE TO ÚŽASNÝ:)

7 Vojta Vojta | 20. července 2007 v 17:32 | Reagovat

Jo jedna maličkost.....mrkni se možná vám to pomůže udělat tu liniji binkrů..(to k2Chrastava tak tam bydlim já...good zapadákov:))

8 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 20. července 2007 v 17:44 | Reagovat

Vojta:

Ti dám zapadákov, nebýt Canova, tak to zapadákov není, hlavně Kovák blbý. V roce 1938 ty bunkry měly místo lehkých těžké kulomety, jak byl ten úsek důležitý, obrázků z té doby mám několik. Tu linii znám, spíše více bunkry na Ovčí horu, na druhou stranu moc ne, protože je tam docela hustý les, tak to někdy hledat je psina, ale aspoň tam jsou ještě zbytky zákopů.

9 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 20. července 2007 v 17:45 | Reagovat

PS: V Chrastavě jsem už 11 let hasičem z čehož 6 let v zásahové jednotce, super..

10 Vojta Vojta | 20. července 2007 v 18:02 | Reagovat

Petr Tlach:

Sakra kdo ty vůbec vlastně si??Addon maker,hasič, a dál?? jo kovák svatá pravda... měl si vidět první den otevření plusu těch malejch harantů se tam hrnulo.....prostě bych ho vyhodil do vzduchu:))

11 HoRi HoRi | 20. července 2007 v 19:35 | Reagovat

Pěkně provedené, ty obrázky mi ani nepřipomínají ofp; cejtim dxdll, to má dneska každej; ale co ty textury vegetace u prvních třech screenshotů?

12 Tasi Tasi | 20. července 2007 v 21:48 | Reagovat

Péťo, nyní ti musím opravdu pochválit kvalitu a provedení obrázků, je to opravdu na profesionální úrovni.

Není divu že každý chce modely vidět "živě" protože na těch obrázcích opravdu vypadají neodolatelně ;)

Asi budeme muset zhoršit kvalitu focení :D

13 Tůma Petr Tůma Petr | E-mail | 21. července 2007 v 10:49 | Reagovat

Moc se nevyznám v tvorbě módů, a proto bych se chtěl zeptat, jak bude rozdílné vydání pro OFP a pro ARMU. Je to kompatibilní, tudíž to hodíš v pohodě do obojího všechno nebo nejdřív vydáš OFP a pak budeš upravovat pro ARMU?

14 HUMMY HUMMY | 21. července 2007 v 12:42 | Reagovat

krásná příroda...a ten řopík je úplně úúúúchvatnej prostě náááádhera!Já se nemúžu dočkat DEMA!!!!!!

15 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 21. července 2007 v 16:46 | Reagovat

Tasi:

Asi jo, asi bych jí měl zhoršit. No, nebo zlepšit, protože jsem teď nějakolik měsíců dělal obyčejné snímky, tak jsem se vrátil k mému původnímu stylu. Když všichni mohou dělat obrázky podobného stylu, proč bych nemohl i já, vím, že nám za to někdo už jednou vynadal a od focení podobných snímků jsem upustil, ale neodolal jsem. No, až dodělám nové modely ostatních objektů, tak uvidím. Ten objekt E upravím na objket C, ak ještě udělám D, B, vlastně je mám, ale stačí jen několiv úprav a musím udělat ventilátor a granátový zkluz, tedy jen model, protože jsem nějak na to neměl moc čas a lafety mám rozdělané. Mříže i dveře fubgují, neboj. To E je úplně nový model, dělaný dle výkresů jednoho bunkru z "pražské čáry".

HoRi:

Tráva je moje a vegetace je ze severského packu od Berhoffa - BRG_EN, fakt pěkný. Upravil jsem si soubor Noe.pbo a dal do složky z modem, ale to jsem měl už v roce 2005 pro mod Bitva o Nogovo 1984, který nakonec nevyšel, ale vyšla jen kampaň z toho modu, protože na OFP.info mě s tím modem odmítnuli, protože si mysleli, že jsem projekt ukradnul FFUR, protože jsem vzal všechny možné modely co tehdy byly a překopírovat konfugurační soubory do hlavního souboru, a to i s efekty, takže se to dost podobalo prvnímu vydání FFUR 2005, část efektů užívám dodnes i pro AČSR 1938 - hoření, nábojnice na zemi, krvácení, a podobné blbiny.

Tůma Petr:

Není to kompatibilní, v tom je ten problém, modely se dají užít pro obě hry, až na to, že pro ArmA doposud nevyšly nástroje a neexistují rozbalené modely, dle kterých by se mohlo dělat, takže jsem od toho na chvilku pro ArmA upustil, protože to bylo děsné a všechny modely kromt extur co vycházení na stránkách o ArmA jsou taky, protože:

1) jelikož se neznají selekce, tak pásy a kola tanků jsou animované a vypadá to blbě, protože se točí stálou rychlostí a pásy  a kola se nepřizpůsobují terénu - chybí totiž rozbinované modely, dle kterých by se mohlo pro ArmA dělat, vše je tam totiž jinak.

2) U zbraní je zášleh dělán přes proxy, sehnal jsem rozbinovanou M16, tak snad by naše zbraně měly mít už zášleh, jen je problém v zaměřování u ZB vz.26, protože tam zřejmá demence tvůrců ArmA udělal to, že pohled přes optiku je středem zbraně, jak má tento lehký kulomet zaměřování víš, tak snad to časem vyřeším, v OFP to bylo jednoduché, tam je to prostá textura.

3) Nefunguje mi od BIS jejich textview 2, nevím čím to je, někde v PC mám asi chybu, protože se mi nechce zpustit instalace, provedení hrbolatosti a tvorbu textur nohq jsem pochopil, ale smdi textury jsem nepochopil, protože mi nejde teen textview 2.

4) Pro tvorbu postav je nutné mít rozbalený model vojáka, protože e nutné z něho užít hlavu a ruce - tzv osobnost, hlavně selekce jsou trochu odlišné. Taky jsem zjistil, že modely pro ArmA mají trochu větší měřítko než modely pro OFP - dle toho, jak jsem dával modely stav do OFp a do ArmA, tak v ArmA mi o strop zaváděli někdy hlavou, prostě nějak vojáci povyrostli či co, takže  s tím musím nějak počítat..

5) Nevím proč, tak v OFP mi bunkry fungují 100% a v ArmA se mi nechtějí zobrazit textury, jen je model bílý a s alfakanály. Snad to nějak časem vyřeším, protože malé objekty jsou bez problémů.

6) Super věc, OFP podporuje modely do cca 12 - 13 000 polygonů, u ArmA je to cca 30 000, což je mnohem férovější pro modeláře co rádi dělají detaily, ale jak jsem psal, nechce to načíst textury či co...někde je tam "bota".

Závěrem, vydání v brzké době pro OFP je reálnější než pro ArmA, protože na internetu je sice hodně modelů a addonů, ale vesměs se jedná o retexturizaci či modely co fungují na 70 % maximálně.

Vojta:

Kdo jsem? Lehká odpoveď:

Maturovaný konstruktér nábytku, vyučený truhlář, od roku 2004 studen TU v Liberci - Technolog strojního obrábění kovů a plastů. Hasič v Chrastavě, od roku 2002 v zásahové jednotce, v roce 2003 vyznamenán čestným uznáním sboru, v roce 2005 čestným uznáním okresu, v roce 2006 vyznamenán medailí "za věrnost". Milovník prvorepublikové armády, vnuk vojáka a zdravotní sestřičky 1.čs. armádního sboru v SSSR a pravnuk Josepha Thacha, britského občana a trestance, který po odpykání 10-ti let v trestanecké kolonii v Austrálii se usadil na Moravě. PS: Bydlím na Střeleckém vrchu, koukám, že sehnat mod máš větší šanci, než ostatní co jsou tu, tedy krom Tasiho, tomu posílám pravidelně aktualice, i když nevšechny, měl bych to vypálit a poslat mu to, celkově to je 430 Mb, protože modely nejsou zabinarizované - 10 Mb model se binarozováním snížky asi na 1.5 MB, krom toho mám textury v vyšším rozlišení - 512x512, 1024x1024, 2048x 2048 a vyjímečně menší. To je hlavně tím, že třeba na jedné textuře je celá věž tanku, či korba tanku. Nebo exteriér bunkru ainteriér bunkru a podobně, udělat jednu malou texturu a namapovat jí na model mi nepřipadalo moc pěkné, protože model potom vypadá trochu moc stejně až hnusně se opakující.

Pokud jde o mod, tak:

Komplet nové zvuky - tedy až na hlášky (2 roky jsem zvuky dával dohromady).

Efekty - hoření, střepiny granátů, nábojnice na zemi, krvácení, efekt zranění (WGL efekt, kdy vlastně na zranění můžete umřít po nějakém čase).

Animace - taky takový mix efektů - LIB MOD,Santuary. Salvatore Lee sehnla od nich před rokem a něco povolení, snad si to po tak dlouhé době budou pamatovat. Od ORCS Studia mám povolení zase já, tedy jsem sehnal já. Salvatore taky sehnal povolení od Berghoffa na jeho vegetaci, proto ty obrázky jsem takto udělal, ale to máme rok povolení, ale nikdo, kdo by udělal pěkný ostrov s československou krajinou a bujnou vegetací (v mezích míry, aby to nedopadlo, jak invasion 1944).

Tanky v několiv provedeních, protože, když už jsem dělal jeden modely, tak proč ho trochu neupravit a neudělat více textur, aby toho bylo více, nápaditosti se meze nekladou, co kdyby někdo chtěl z modu užít něco někdo na něco jiného.

CO zdržuje mod? Prvních půlroku jsem se učil nové metody - modelování v cinemě a textury v bodypaintu a různé pokusy na modelech a texturách. Teď konečně jsem se dorpacoval ke skvělému postupu na bunkry, aby vypadaly dobře, takže to znamená, že si budou podobné a né každý jiný, hlavně chci udělat všechny typy, abych lidi potěšíl (Na úseku K2 jsou zesílene bunkry typ A a jeden typ B, po stavbě pěchotního srubu zbyl na Ovčí hoře hluboký výkop, v roce 1938 na Ovčí hoře nebyly stromy, tak se nedivte, už když jsem byl malý, tak ten les bylo o něco menší - kolem OKA byla louka né hustý les).

Mod zdržuje hlavně benevolence ostatních poradit, i když tu je Pochyst, který se snaží, pak MAA občas poradil a Jagy, ale problémy co jsem měl to nevyřešilo - s kulomety byl problém,ale vyřešil jsem ho, ale pak je tu problém s tanky, že poskakují, jak se říká, nikdo neví proč. Další problém jsou LIaumovy hlavy, protože jakmile je voják ve vozidle, textura hlavy se mu rozmaže po obličeji - je to jen, když vložíe vozidlo na mapu , když voják je vložen zvláš´t a vozidlo jako prázdné,t ak stím problém není - měl ho i invasion 1944, takže se stane..snad to vymyslím.

16 HoRi HoRi | 21. července 2007 v 16:47 | Reagovat

@Tůma Petr: pár rozdílů tam je, arma disponuje hned několika texturami, které jsou detailové a normálové, pak jsou tam speciální, které vytváří "poškrábání" (u zbraní, vozidel a sklel) dále pak různé vrypy atd. Naproti tomu u ofp slouží jen jediná textura. -> Teď jsem nemluvil o objektech - budovách (kterými se mimojiné v tomto módu zabývám). U objektů tam žádné výrazné rozdíly nejsou, tam postačí jediný druh textury s podmínkou, že musí být vytvořen v programu určeném pro editaci textur do army (k ofp jsou samozřejmě kompatibilní). Tak to je ohledně texturace, jinak modelování je podstatě skoro stejné.

@Tasi: s ISO 100 by to mohlo být kapánek horší ;) .

17 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 21. července 2007 v 16:54 | Reagovat

HoRi:

No, stačí, ale některým by se to nemuselo líbit, protože i stavby mají "hrbolatost", anglicky bump, k tomu efektu slouží textury co mají koncovku  nohq, pro destrukce slouží smdi. OFP je hrozně jednoduché, vývoj této hry začal v roce 1994, v roce 1998 měli hotové engine (vydat se to mělo už v roce 1999, ale byly tam nějaké posuny, hlavně to měl Ubisoft a pak to prodali jako ztracený projekt Codemasters, tehdy se musela udělat new kampaň, původní měla být za rusi s možností deserce v několika misích, takže to hráč mohl odehrát jako rus nebo jako američan, což je lepší téma než co nakonec vyšlo- zdroj gamestar z roku 1999, rozhovor s Markem Španělem).

18 HoRi HoRi | 21. července 2007 v 17:56 | Reagovat

Nebuďmě perfekcionisti; dobře provedené textury bohatě postačí ;) . Stejně na armu nejsou pořádné nástroje.

19 Jeboň Jeboň | 21. července 2007 v 18:12 | Reagovat

TLACH: Hele co kdybych vám udělal fórum ? :P tady píšete tak dlouhé "články" já to četl asi půl hodiny ne li víc, :P tak by se vám hodilo fórum máte sice BIS ale tak aby i takoví ti "neznalci" mojli někam psát ne  ? :P se domluvíme na ICQ

20 Petr Tlach Petr Tlach | 21. července 2007 v 20:09 | Reagovat

HoRi:

Já si to myslím taky, ale znám rejpálky, který chtějí totálně vše, přičemž se to skoro na modelu ani nepozná, hlavně třeba při tvorbě textur už využívám hrbolatost, tak snad ten efekt jen postačí, jinak si myslím, že by to bylo až přehnané, hlavně ArmA má dva typy modelů - normální a zničený, nic nového, do OFP o tom byl i mod, prostě BIS akorát vše okoukali z jiných modů, sami to přiznali.

Hlavně se pořád kasají s nástrojema, by mě zajímalo co na nich bude tak dokonalé, protože v Game Page ukazovali jak dělají na ArmA a vyděl jsem obyčejný oxygen, si myslím, že tam to bude akorát jiné v možnostech importu a jiné selekce, protože někde se psalo, že by měl podporovat formáty z 3ds max, cinemy a maya, tak uvidíme, kdyby z cinemy, tak bych byl velmi spokojený, odpadnula by věc navíc.

Jeboň:

Forum bylo na bigames, ale po tě problémech se spamováním a hlavně s tím, že to virovali a hackovali, nějak mě forum nebere. Mělo by jim postačit BIS forum, nebo tady či kniha návštěv na bigames.

21 Koloseals Koloseals | 22. července 2007 v 0:52 | Reagovat

Nádherné bunkry jsou uplně buži!!!!

22 Vojta Vojta | 22. července 2007 v 10:21 | Reagovat

Petr Tlach:

Jo kdybych to uměl a měl v čem dělat(ostrovy) tak bych ti to udělal ,ale já neumím....máš nějakej prográm kterej je na vytváření ostrovů?? že bychse začal učit:).

23 Vojta Vojta | 22. července 2007 v 10:52 | Reagovat

Lidi máte tu nějaký prorámek na focení v ofp?? nebo se to fotí nějak samo a pokud jo kam se to ukládá??!!

24 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 22. července 2007 v 11:08 | Reagovat

Vojta:

Na ofp.info jsou programy co jsou pro tvorbu do OFP. JInak obrázky normálně Prt Scrn a potom ctrl+v v malování, taky si můžeš pořídit Fraps, kdo ma dxdll efekty, tak stačí jen ten Prt Scrn a uloží se automaticky do formátu tga.

25 Vojta Vojta | 22. července 2007 v 11:27 | Reagovat

OK DÍKY

26 Petr Tlach Petr Tlach | E-mail | Web | 24. července 2007 v 7:30 | Reagovat

Není zač.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama