Říjen 2007

Zase pracuji.

31. října 2007 v 22:36
S prominutím mě dnes blogsystém "sere", říkám tot ak hnusně proto, protože blog měnil vzhled prostředí a já jsme ukládal článeka neuložil se, takže to píši už po třetí, takže jen zkráceně, ikdyž původní článek byl dlouhý a obsáhlý co do informací ohledně techniky.
První obrázek je houfnice vz.14/17, na které jsem začal dělat už i textury, ale pořád je na ní práce dost. První věc co teď se snažím dodělat je KPÚV vz.37 J, který předělávám, oproti tomu původnímu modelu ten orpavený vypadá lépe, hlavně textury jsou kompletně nový. K tomu ještě dělám okop, protože mě vadilo, že mě tanky často zabili dříve, než jsem je stačil zlikvidovat, takhle budou střílet do hlíny či přestřelovat, tedypokud neužijí kulomet, tím se trefí snad vždy. KPÚV vz.37 se vyráběl ve verzích:
J - jezdecké jednotky
P- pěchotní jednotky
M-motorizované jednotky

Problémy vyřešeny.

29. října 2007 v 21:44 | Petr Tlach
Tak jsem tu zpět a mod může zase jet na plno. Dnes jsem přivezl nový počítač:
Pentimu IV 3gb
Radeon 700 256 Mb
1 Gb Ram

Není to jeden z největší počítačů, tkeré se dají sehnat, ale pro mě cenově dostupný. Jak jsem zjistil, tak se potvrdila domněnka Pochysta, že "skákáná" tanků bude vadou procesorů AMD, a opravdu tomu tak je. Pokud se vám tak při hraní stane, tak to bude vašim počítačem a bude chtít asi "upgradovat". Mám přirpavená i nějaká videa, potom je přes virtuáldub zakomprimuji, aby neměly tolik MB a dám HoRimu, aby je zpracoval. Moc mě to potěšilo, a to co mě zdržovalo několi měsíců od práce je konečně vyřešeno, byl to taky důvod, proč jsem nevydal předtím tanky LT vz.35 a jeho odvozeniny.
Zatím jsem nestihnul nainstalovat dx dll efekty, tak mohu poskytnout obrázky bez úprav v grafickém programu či nějakými efekty, prostě čistokrevné OFP.

Výsadkáři

28. října 2007 v 17:45 | Petr Tlach
Po cyklistických oddílech jsem sliboval i výsadkáře Slovenského štátu, tak sem dávám obrázky. Vojáci jsou ve služebním stejnokroji a někteří ještě mají maskovací přehoz. Dnes taky Tasi aktualizoval oficiální web WWIICZ studia. Tasi byl na Invexu a bavil se tam s lidmi od BIS i o našem modu, WWII mody jsou údajně do OFP a ArmA oblíbené, ale je jich nedostatek či nebyly dotaženy do konce. I44 nebyl dodělaný ani po skoro 6-ti letech práce. WWIIEC ještě nevyšel, FDF WWII vyšel taky neúplný, protože se tehdy tým FDF rozpadnul. Jsme rádi, že pro ArmA se dali zase dohromady.

Cyklistické oddíly

28. října 2007 v 0:08 | Petr Tlach
Tak jsem slíbil dnes ukázat obrázky cyklistů, tak je ukazuji. Předně, uniforma je opravdu cyklisty, znak na límečkách a na rukávu odpovídá. Slovenského jsem neměl čas dodělat, protože jsem připravoval slovenského výsadkáře, a to jednoho ve služební uniformě a druhého ještě s německým maskovacím přehozem se vzorem skála. Pokud jde o zbraně, tak budou mít ZK383, vz33, kar98 a MP40. Ještě bude rozlišení na vojáky a poddůstojníky.

Pěchotní srub II

23. října 2007 v 18:38 | Petr Tlach
Tak jsem tento týden dodělal exteriérové textury pro pěchotní srub, předchozí těžký objket, který jsem dokončil byl tvrzový pěchotní srub s kulometnou výzbrojí. Tomuto objketu jsem udělal i střílny pro děla. Teď zbývá dodělat interiér a natexturovat. Kdysi jsem podobný udělal, ale byl opravdu děsný, tento snad bude lepší. Ještě zkusím udělat i tetury z doby reaktivace.

Nevím co se stalo

18. října 2007 v 0:13 | Petr Tlach
O článek níže jsem si všimnul, že se nemohou připojovat další komentáře. Není to mojí vinou, v nastavení jsem dal povolit, co se stalo opravdu nevím.
Pokud jde o práci na modu, tak je zpomalena tím, že mám teď méně času, ale nebojte, pracuji na něm. ArmA edit má své chybky, takže se na něj podívat později, stejně tak jako na optiku u OA vz.30, kdyby někdo věděl, jak u vozidla posunout pohled směrem dopředu, tak budu jen rád, gunnerview v tom nehraje roli, protože je to vozidlo a né tank.
Včera jsem se kouknul na "hakl", který udělal Wladek pro mod "September 1939". Dnes jsem ho importoval do Cinemy 4d, a tam ho natexturuji, tedy aspoň část, něco mohu vzít s "hakla", který jsem nedávno retexturizoval od Invasion 44, ale díky tomu, že nesouhlasí datum výroby, tak nebylo možné ho do modu využít.

Práce na modifikaci pro ArmA

15. října 2007 v 23:38 | Petr Tlach
Tak jsem myslel, že si v brzké době koupím procesor, ale vynechala mi DVD mechanika, takže si budu muset koupit novou. Procesor mám 1.56 Gb, což je žalostně málo. Chci si koupit 3 GB procesor, rám mám 1024,takže po změně procesoru by měla jít ArmA na požadované úrovni. Zatím se musíte spokojit s nekvalitními snímky.

Nepřátelé

15. října 2007 v 11:31 | Petr Tlach
Obrázky čs. vojáků bez LIaumových hlav jsem zde ukazoval, a tak jsem se rozhodnul sem dát obrázku slovenských vojáku (příslušníci Rychlé brigády) a polské armády, kterou udělali kluci z modu Září 1939. Jejich ckm wz.30 jsem si trochu upravil, a to jak model, tak textury, snad to není na škodu.

Pz.SpW 30 (t)

14. října 2007 v 22:23 | Petr Tlach
Tak po dlouhém roce a dvu měsících jsem se rozhodnul změnit trochu fádní desing blogu, tak snad vám to nebude vadit.
Pro mod jsem udělal další práci, a ta PZ SPW 30 (t), v šedé barvě, od roku 1943 se užívala na těchto vozech žlutá. Udělal jsem to, abych měl verze téměř kompletní. Ostatně jsem opravil i Pz kpfw 38(t) ve verzi z let 1943-1945. Měl jsme tam textury, které mě byly do očí. Tento tank jsem měl pro ArmA, ale při posledním reinstalu ArmA jsem o model LT-40 a tohoto tanku pro ArmA ztratil, ale udělám ten addon nově a kvalitněji, snad.

Munitionfahrzeug 38(t)

11. října 2007 v 16:51 | Petr Tlach
Nějak mi to nedalo, když už mám v modu tanky pz kpfw 38 (t), tak jsem se rozhodnul udělat i muničníí verzi. Má jen řidiče a střelce. Takto bylo upraveno po roce 1942 několik kusů těchto tanků, snad je to spestření modu.

Pz kpfw TATRA

3. října 2007 v 8:08 | Petr Tlach
Krom OA vz.30 mám rozdělaný i model Pz kpfw TATRA, je to vlastně německé označení, kdy dostali OA vz.30 nové nátěry a i nové pány. Dále dostali světlo NOTEK a v pozdější době i "vyskakovací směrovky". Směrovky bych měl ještě dodělat a naanimovat, takže bude možné je vysunout. Zároveň jsem se rozhodnul sem dát i obrázky slovenské verze a obrázky z interiérů.
Zde na tomto modelu ještě chybí směrovky, dnes bych je snad měl dodělat a naanimovat.

Další práce, ale bez obráků.

1. října 2007 v 7:52 | Petr Tlach
V poslední době jsem neměl moc čas, ale našel jsem si ho spíše na úpravy, blitz a praga RV dostali "picture". Ještě jsem experimentoval s STG 44 pro mise s VLádním vojskem a s vojákem SS v hrachovém maskování, taky pro tyto mise. Dále jsem si rozdělal dřevěnou budu, kasárna, pro jednotky, měla by být přístupná i zevnitř, je to prostě bouda s okny a uvnitř budou kavalce, obrázky dodám, až budou textury na modelu.
Dále jsem zkoušel experimentoval se zákopy jako ve FDF, tak to nějak dodělám, ale spíše bych se měl teď zaobírat německou technikou, aby bylo proti komu bojovat. Taky jsme dokončil asi misi s těmi puškami s optikou, není to nic převratného, intro, pak mise s jednotkama WH a SS, které se snaží hráče a jeho kolegu nálézt. Mě někdy nervovalo, že jsem vyrušil jednotky co byli v okolních táboreh a měl jsme problémy na té mapě je nálézt, ale jde to, protože se pohybují ve vymezeném čtverci.
Dále jsem poopravil textury u jednoho Pz kpfw 38 (t), které se mi zdáli, že mají moc kontrastu. Ještě zpět k tomu Opelovi Blitz, tak jsme mu dal zvuky, motoru, startování a vypínání motoru.

Mapy v jiných hrách.

1. října 2007 v 7:41 | Petr Tlach
Dlouho se lidi ptají na věci, jako, zda uděláme podzemí a podobné blbinky, tedy blbinky pro mě, ale pro běžného uživatele OFP či ArmA je to asi nepochopitelné. V OFP a ArmA se dělají mapy jako ostrovy, kde se udělá velká plocha, celá se k hraní mise nevyužije. V jiných hrách se nejedná o ostrov, ale o velký 3d model. Polocha je jen taková, jaká je třeba k hraník konkrétní mise a tudíž se PC nezatěžuje zbytečnými polygony míst, kde se nehraje.
Jako názornou ukázku jsem si připravil mapu cvičiště ze hry Hidden and Dangerous 2. Jak ti co tuto hru hráli, tak vidí, že modely stavem a různách prkotin nejsou mimo mapu, ale jsou přímo na mapě jako jeden 3d model. Oblohu jsem musel z modelu odstranit, nebo by jste nevděli nic, textury se mi nechtělo rozbalovat, bylo by jich hodně, takhle pro vysvětlení to stačí (kdysi jsme si zkoušel v HaD 2 dělat textury uniforem a dalších blbin, jako je změna zvuků, tehdy jsem litoval, že nejsou editační nástroje pro tuto hru).