Mapy v jiných hrách.

1. října 2007 v 7:41 | Petr Tlach
Dlouho se lidi ptají na věci, jako, zda uděláme podzemí a podobné blbinky, tedy blbinky pro mě, ale pro běžného uživatele OFP či ArmA je to asi nepochopitelné. V OFP a ArmA se dělají mapy jako ostrovy, kde se udělá velká plocha, celá se k hraní mise nevyužije. V jiných hrách se nejedná o ostrov, ale o velký 3d model. Polocha je jen taková, jaká je třeba k hraník konkrétní mise a tudíž se PC nezatěžuje zbytečnými polygony míst, kde se nehraje.
Jako názornou ukázku jsem si připravil mapu cvičiště ze hry Hidden and Dangerous 2. Jak ti co tuto hru hráli, tak vidí, že modely stavem a různách prkotin nejsou mimo mapu, ale jsou přímo na mapě jako jeden 3d model. Oblohu jsem musel z modelu odstranit, nebo by jste nevděli nic, textury se mi nechtělo rozbalovat, bylo by jich hodně, takhle pro vysvětlení to stačí (kdysi jsme si zkoušel v HaD 2 dělat textury uniforem a dalších blbin, jako je změna zvuků, tehdy jsem litoval, že nejsou editační nástroje pro tuto hru).

Kdyby se v OFP či ArmA udělala kolekce podobných map, ale myšleno jako ostrovů, ale menších s více detaily, myslím, že by to hráč uvítal více, moře by vidět nemusel, protože okraje by se provedli podobně jako zde na této mapě, mohly by tak vznikat vesnice a podobné překrásné mapy aniž by se muselo tolik koukat na to, kolik toho v té vesnici je. Pamatuji si jednu skvělou mapu do OFP, byla malá, ale velice detailní, tehdy se naní hráli WWII MP mise.
Teď zpět k OFP a ArmA, tam nejsou modely na mapě, ale jen se udají souřadnice, kde modely mají stát, modely jsou v jiném souboru, a to v souboru addonu či v OFP v data3d.pbo. Někdy se stane u OFP chyba, tedy klasika, a všechny modely z mapy zmizí. Nevýhodou je právě to u OFP a ArmA map, že uživatel si nemůže udělat mapy přesně dle představ, tedy zákopy, tunely a podobné vylomeniny.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 HUMMY HUMMY | 1. října 2007 v 15:47 | Reagovat

Todle se mi moc nelíbí....  OFP má ten sistém lepší ...i když zatěžuje :-)

2 DM DM | 1. října 2007 v 17:50 | Reagovat

Podľa mňa je tento systém lepší, aspoň sa zahrajú aj hráči s menej výkonnými PC...

Petr Tlach

Ten príklad s cvičiskom z hry H&D 2 je celkom dobrý, mohol by si urobiť aj napríklad mapu s ,,dedinou" v Československu (neviem názov tej dediny, ale myslím misiu Jarmark a potom aj Noční lovec), ak sa to dá a ak ťa to nebude príliš zaťažovať... :-)

3 Petr Tlach Petr Tlach | 1. října 2007 v 18:39 | Reagovat

HUMMY:

Tobě se nelíbí? myslím,že hry jako Mafia, Hidden and Dangerous, Vietcong, etc mají mapový systém dokonalejší, třeb stalker má něco jako tyto hry, ale velké lokace s loadama mezi sebou, můžeš přecházet z jedné části na druhou, i když s loadem, ale zase to není v porovnání s ArmA a OFP tak náročné, jen si vem, jak jsou ty mapy na OFP silně ochuzené.

DM:

To jsem zkoušel, ty ostatní mapy se mi zatím depodařilo dekodovat, protože by mě taky ty mapy moc zajímaly, protože se mi moc líbily. Je prsotě problém v tom, že pro HaD 2 nejsou oficiální editační nástroje a žzádné modelářské.

4 Patton Patton | E-mail | 1. října 2007 v 19:00 | Reagovat

ta vesnice se menovala LIPTAKOV je to z cimrmana

5 DM DM | 1. října 2007 v 19:50 | Reagovat

Patton

Nie, teraz som si spomenul, Liptákov je v prvej misii (Začátek konce)

Tá dedina je Broumov (alebo tak nejak)

6 Vilém Vilém | E-mail | Web | 26. června 2012 v 12:17 | Reagovat

no comment:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama