PZ kpfw II pro ArmA

5. ledna 2009 v 15:27 | Petr Tlach
Předem všem přeji všechno nej v novém roce 2009, a to ať už mě máte rádi, nebo byste mě nejraději zabili. První věc, co jsem tento rok udělal byla totální předělávka PZ kpfw II, předchozí model byl model co jsem užil pro OFP a navíc se jednalo o pokus jak dát do OFP tank, takže jen zkušební model. Teď jsem model celý překopal a některé části udělal nově. Nově jsem namapoval a udělal hromadu nových textur, takže máme verze z let 1938, 1939, 1940, 1943, 1944-45., k tomu ještě verze do Afriky a k těmto tankům ještě verze s větvemi na korbě, což bylo nezbytné maskování, které Němci rádi používali, kde to jen bylo možné, dokonce ho dali i na drezínu T-18. Díky širokým rozchodům v SSSR se T-18 nikdy nepodívala za hranice Říše, ale dočkala se dokonce konce války a v 60.letech ještě torzo drezíny měli děti na hraní na pískovišti.



Nějak jsem se zakecal k drezíně T-18, trochu jsem investoval (399,- Kč) a zakoupil podklady na tuto drezínu. To neznamená, ž jí budu dělat hned. Další na pořádku bude PZ kpfw III, dále budu opravovat vše co jsem jak se říká sprasil do podzimu letošního roku, protože základem dobrého modelu je dobré rozmapování, a to jsem u předchozí většiny pěkně podělal. První tanky co jsem udělal tak jak se máš jsou PZ kpfw I a PZ kpfw II, tedy ta verze co je teď. PZ II je tvořen jen 6-ti texturama, což je pomba, 2 textury jsou ohledně pásů, takže 4, což je bomba, protože ArmA o to rychleji načítá. Plocha textur je využita maximálně.
Teď zpět k té drezíně, můj odpor jí dělat byl hlavně z toho důvodu, že během mobilizace 1938 byla nasazena na Slovensku, v listopadu 1938 měla už svojí druhou nehodu, a od té doby jí měla čs. armáda v Milovicích. Polsko jich odebralo 6 a několik dalších podvozků.
Docela mě překvapilo, že v ArmA komunitě mody jedou většinou na jednom dvou lidech. Burning Sand 1942 jak jsem zjistil dělá jen jeden šlověk s tím, že některé addony mu zapůjčují ostatní addonmakeři, ale to minimálně, takže takovému člověku patří úcta, že se do tak rozsáhlého projektu pustil sám. Problém asi je v tom, že ArmA není tak populární jako OFP a do toho je tu mnoho dalších ovlivňujících faktorů. Ostatně, pročpak tady o BS42 blábolím? Asi to dopadne tak, že tančíky co mám v pouštní barvě jim dodám.
Abych to nějak nezakecal, pročpak dělám vždy od každého typu tolik maskovacích schémat? Soustředím se na techniku z roku 1938/1939 s tím, že se může využít na jiné mise a neomezuji se jen na rok 1938, proto celý název je AČSR 1938-45. Chci dát lidem větší volnost v hratelnosti, ostatně Slovenská armáda nebyla jen v roce 1939, modely z polského tažení taky dělám, a to nejen proto, že spolupracujeme s modem Září 1939, no, asi bych jim tu novou techniku měl zaslat, aby je to trochu bodnulo do další práce, protože od září své stránky neaktualizovali. Pokud jde o skripty, aby nebyly problémy jako u OFP, tak se jimi zatím nezaobírám, protože bych nerad, aby to dopadlo stejně blbě.

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (205)
Zobrazit starší komentáře

101 H.U.M.M.Y H.U.M.M.Y | 14. ledna 2009 v 8:44 | Reagovat

101 dalmatýnů ,muehehehehehe.

sPAM,sPAM,sPAM,sPAM,sPAM,sPAM,

102 HUMMY HUMMY | 14. ledna 2009 v 10:55 | Reagovat

komentář 101 neni moje dílo EHM ja se H.U.M.M.Y píšu jen na lidech a na skypu...

103 Walter Walter | E-mail | Web | 14. ledna 2009 v 12:09 | Reagovat

HUMMY:

To nám došlo, že by ses takhle nechoval.

H.U.M.M.Y,:

Hele když číslo 101, tak snad 101. výsadková ne? To jsou největší borci z USA (taky jedniný). Za 2. války Overlord,  M. Garden atd. a v součastnosti je to vrtulníková výsadková. Používají Black Hawky !!!

Jo a abych nezapoměl, běž SPAMovat sem:

http://ofpkomunita.blog.cz/0812/ofpkomunita-under-fire#komentare  ;

Od toho ten blog je.

104 Walter Walter | E-mail | Web | 14. ledna 2009 v 12:10 | Reagovat

PS: Hummy už mam Skype, pošli mi prs tu hudbu z videa. Díky (WalterCZ1938)

105 HUMMY HUMMY | E-mail | 14. ledna 2009 v 14:10 | Reagovat

Walter

jj supr

106 Dave(AČSR38-45) Dave(AČSR38-45) | Web | 14. ledna 2009 v 16:31 | Reagovat

A jej někomu něco dám a hned to chce každej hehehe...

107 Dave(AČSR38-45) Dave(AČSR38-45) | Web | 14. ledna 2009 v 16:40 | Reagovat
108 Walter Walter | E-mail | Web | 14. ledna 2009 v 20:57 | Reagovat

To skutečně nemam, ale uvítal bych jí.

109 Franta Franta | 14. ledna 2009 v 21:15 | Reagovat

Walter :

Tu písničku mám...

110 Walter Walter | E-mail | Web | 15. ledna 2009 v 9:04 | Reagovat

Franta:

Pošli na Skype prosim.

111 Franta Franta | 15. ledna 2009 v 16:22 | Reagovat

jak asi když nemám tvuj skype...

112 Walter Walter | E-mail | Web | 15. ledna 2009 v 18:08 | Reagovat

WalterCZ1938

113 DM DM | E-mail | 15. ledna 2009 v 22:18 | Reagovat

Walter:

A podľa teba 82. americká výsadková bola samý šmejd? :D Oni boli tiež rovnako dobrí borci, ako 101. (napr. oni ako prví išli na Sicíliu, 101. premiérovala až v Normandii, čo ale nejak nezmenšuje jej zásluhy)

Asi si pozeral film Band of Brothers, nie? ;) Ja som všetky časti videl asi tisíckrát a bolo to perfektné...

114 Walter Walter | E-mail | Web | 15. ledna 2009 v 22:24 | Reagovat

DM:

Ješiš nesmíš mě brát doslovně. Ani nevím, proč sem si tu 101. tak oblíbyl. Patrně kůli jejich orlu na levačce. Vím, že 82 má delší historii.

Jinak Bratrstvo neohrožených (použiji český název když dovolíš) jsem taky viděl. Moc pěkný film. Troufám si říct, že jeden z nejpovedenějších z WWII. Taky se mi líbyl Stalingrad (německý film). Každopádně největší ptákovina bylo Zachraňte vojána Rejena. Film za pár melounů a oni nejsou schopný si opatřit pořádnýho Tigera. Ne, oni tam prdnou PzKpfw VI na podvozku Tčka. Humáč !!!!

115 HUMMY HUMMY | E-mail | 15. ledna 2009 v 22:44 | Reagovat

Walter

nejlepší stejně byla SOS :-D a máte to

116 Wulfgar Wulfgar | 16. ledna 2009 v 6:49 | Reagovat

Jo, pičovina. Stalingrad je dobrej, nebo Kam orli nelétají.

117 HUMMY HUMMY | 16. ledna 2009 v 7:19 | Reagovat

Walter

jj jak tam omu tanku střílel thompsonem do průzoru že? :-D přitom tam měl 50cm neprůstřelné sklo :-d

118 Walter Walter | E-mail | Web | 16. ledna 2009 v 11:07 | Reagovat

HUMMY:

JJ. Další věc. No prostě si nedali záležet na detailech. Ale je pěkně udělaný, jak to dostal ten jejich doktor. Jak mu z břicha vytejká krev. Dobrý efekt.

Wulfgar:

Kam orli nelétají jsem ještě neviděl.

119 Streso Streso | 16. ledna 2009 v 13:20 | Reagovat

To je hrůza ta čeština.

120 Patton Patton | 16. ledna 2009 v 14:25 | Reagovat

tak ten kdo videl Bratrstvo jen na videu prichazi o 50% skutecneho pribehu knizni vidani od Ambroseho a nebo primo od Majora Winterse

121 Patton Patton | E-mail | 16. ledna 2009 v 14:30 | Reagovat

Franta: posli mi tu pisnicku na email Diky

122 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 16. ledna 2009 v 16:58 | Reagovat

Streso:

Cože? Máš něco proti češtině, nebo proti tomu, jak jsem to napsal já?

123 DM DM | E-mail | 16. ledna 2009 v 18:09 | Reagovat

Patton:

A dá sa to nájsť v pdf forme na nete? Prípadne česky?

Lebo ja som tuším od Ambroseho čítal (ale nie som si istý, či to bolo od neho, nepamätám sa), ale len prvý diel Currahee (Jačiaci orol v Normandii)... neviem, ale celkom sa mi to páčilo

Walter:

A mimochodom, na filmoch Band of Brothers (alebo Bratstvo neohrozených, ako chceš) a Zachráňte vojaka Ryana pracovali 2 rovnakí ľudia: Steven Spielberg a Tom Hanks! Tom Hanks dokonca v Zachráňte vojaka Ryana hral priamo (nevidel som to, ale niečo o tom viem, lebo mám knihu o tom, a tam je toho trochu viac)... ale asi na Band of Brothers nemá :D tam je to aspoň oveľa reálnejšie

124 pařan pařan | E-mail | Web | 16. ledna 2009 v 18:18 | Reagovat

Mě se film zachraňte vojína Ryena líbil. I když to podle vás není reálné, tak se to tak aspoň tváří. Bratrstvo neohrožených jsem viděl pouze první díl a kousek druhého.

A Tom Hanks je moc dobrý herec.

Ve vojínovi bylo zvláště hezky udělané to vylodění na Omaze.

125 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 16. ledna 2009 v 21:34 | Reagovat

jj zachrante vojína Raena je dobej film,jen my docela tam vadí chyby kdy Tom Hanks vyleze celej  na pláž,ted se tam spomalý čas a on kouka po pláži jak tam hoří planenomečíci atd..do toho je slyšet pískot uší.

Ted to zkončí a je záber na celého Tomy Hankse a kupodivu se teleportoval o5 do vody a dokonce až po krk.

126 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 16. ledna 2009 v 21:47 | Reagovat

Njn.

pařan:

Tak na BN se podívej. Nejlepší válečnej film co existuje.

127 PetrTlach PetrTlach | 17. ledna 2009 v 11:18 | Reagovat

Pánové, pokud jde o filmy, asi nejpresnější je Tanková brigáda, protože tam nasadili do filmu techniku, která tam skutečně bojovala, problém je, že je ten film trochu ovlivněn komunismem...

128 Jirka Jirka | E-mail | 17. ledna 2009 v 16:07 | Reagovat

Nej film to je jasný Černý jestřáb sestřelen:D

129 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 17. ledna 2009 v 16:08 | Reagovat

Trochu? Trochu dost. Ale jinak se dobrej.

130 Jirka Jirka | E-mail | 17. ledna 2009 v 16:16 | Reagovat

Je to asi jediný americký film kde vůbec amíci nabíjejí.

131 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 17. ledna 2009 v 17:27 | Reagovat

nn nejlepší filmy jsou"Přežili jsme Ardeny,Pád třetí říše,Železný kříž a Sokolovo.

132 HUMMY HUMMY | E-mail | 17. ledna 2009 v 18:08 | Reagovat

bunkrolog

A Uloupená hranice

133 DM DM | E-mail | 17. ledna 2009 v 18:41 | Reagovat

Každému sa páči iný film, najlepší ani nie je, dajú sa len viac-menej objektívne hodnotiť, avšak každý film má niečo do seba...

Ináč čo ste vyššie uvádzali to video od ČT "Kdyby", tak mi pripadalo trochu divné, lebo Nemci tam útočili akousi priveľkou silou na tú dobu, akú mali vtedy. Fakt ma pobavil záber na postupujúce nemecké tanky, a pritom to boli britské Cromwelly... :-D

Veď pokiaľ viem, nemeckí generáli plánovali reálny útok na ČSR až v rokoch 1940-41, a dovtedy by sme sa ešte viac pripravili a Sovieti by nám aj stihli prísť na pomoc, ale teraz je o tom ľahké polemyzovať

134 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 17. ledna 2009 v 18:51 | Reagovat

bunkrolog:

JJ. Přežili jsem Ardeny se mi taky líbyl. To natočila ta samá společnost, jako dělá hru Medal of Honor !!!

135 pařan pařan | E-mail | Web | 17. ledna 2009 v 21:50 | Reagovat

No, pochybuju, že by nám sověti přišli na pomoc.

136 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 17. ledna 2009 v 23:17 | Reagovat

Nepřišli. To je víc než jasný. A kdyby jo, tak jen kůli území. Přišli by a už by neodešli.

137 DM DM | E-mail | 18. ledna 2009 v 12:54 | Reagovat

pařan:

Sovieti nám sami ponúkali v prvom slede vzdušnú podporu, len Beneš nejak váhal a nechcel to veľmi prijať (asi bol ovplyvnený vtedajšou propagandou o rastúcom vplyve boľševizmu), a pozemné sily by ktoviekedy dorazili, lebo cesty v Rumunsku boli katastrofálne a peniaze, ktoré Rumunom poslala čs. vláda na opravu komunikácií, sa stratili bohviekde...

138 pařan pařan | E-mail | Web | 18. ledna 2009 v 13:02 | Reagovat

Já vím, josuý to jen spekulace, ale podle mě by nám přišli na pomoc asi jako přišli pomoc Polsku. Nebo by se na nás vykašlali, jako všichni.

139 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 18. ledna 2009 v 13:09 | Reagovat

JJ. Polákům pomohli nádrehrně.

140 Patton Patton | E-mail | 19. ledna 2009 v 16:37 | Reagovat

to Kdyby co davali mi prislo uplne prehnany jak se cs armada branila par dni a nemci furt meli obrovskou silu a strasne moc techniky  General krejci rek pri mnichovu na otazku ceskoslovensko je samo bude muset bojovat proti nemecku madarsku a polsku jak dlouho se udrzi odpoved byla 3 tydny a v televizi sme bojovali proti nackum jenom  a neudrzeli sme nic nemci prosly kazdy pasmem jako nuz maslem

141 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 19. ledna 2009 v 17:18 | Reagovat

Kdyby... to byla kravina a dost nepromyšlená,jako vidět tam vojáky Wehrmachtu se zbraní StG44 byla síla.

Ještě k tomu Němci plánovali útok na rok 40 až 41 a to by jsme byli připraveni ještě lépe.

Němci měli ve 38 roce horší armádu než my a ve filmu KDYBY... nás drtí jako by se nechumelilo.

Prostě si myslim že to je nepromyšlená kravina se spoustou chyb...ale zase se mi líbí jak je to spracované.

142 HUMMY HUMMY | E-mail | 19. ledna 2009 v 19:07 | Reagovat

bunkrolog

nejlepší tam bylo to prewiev těch generálů co nás budou bránit. To patton má s těma liniema pravdu. Ale líbila se mi věta: "Naše severní pevnosti drtí nepřítele svými ocelovými zuby".

Sověti by přišli jenom v případě že by z druhý strany šli Frantíci, kteří samozřejmě nešli :-D oni raději zakempili na Maginitově linii . Němci nás drtili, ha ha, to byla hloupost, snad víme jak si zabírali šumavu :-D

HITLER (Dny zrady) : "Já nechci prožít druhý Verdum !" Tak proč v tom útočili na severní pevnosti který je semleli :-D :-D Vážně by mě zajímalo jak v tom filmu ty linie dobývali hmm...

Ale jinak pěkné zpracovaní.

143 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 19. ledna 2009 v 19:13 | Reagovat

Podle mě by nám Rusáci ani tak nepřišli na pomoc,když Rusáci s Němcema obchodovali neměli důvod si je z nepřátelit.

144 Jirka Jirka | E-mail | 19. ledna 2009 v 19:30 | Reagovat

Kdyby jsme se bránili tak by jsme byli vybombardovaný a taky by jsme začaly (už zase) válku a nikdo ze spojenců by nám nepomohl. No prostě jsme přišli o suverenitu a daly jsme najevo že se jich bojíme a nemáme naně, ale podle mě, to bylo správné rozhodnutí.

145 Walter Walter | E-mail | Web | 19. ledna 2009 v 21:14 | Reagovat

Souhlasím s Jirkou. Ale tohle téma už prs nerozebírejte, nebo se tu zase všichni pohádáme, jako vždy!! :) Tohle téma je zakletý a NIKDY se nedohodneme, jak by to bylo lepší. A teprve se nedá hádat, jak by probáhala případná váka.

bunkrolog:

Je pravda, že některé záběry byly z konce války, ale tak to se dá myslím omluvit.

146 Patton Patton | E-mail | 19. ledna 2009 v 22:07 | Reagovat

vubec nechapu tudle blbost kazdy stat se musi branit jinak nema pravo na existenci .. za valky sme meli stejny straty jak jine bojujici staty na dustojnicich jeste vetsi a po valce nam komanci zrujnovali hospodarstvi vic jak valka ale to nejhorsi je ze sme prisly o narodni hrdost

147 Wulfgar Wulfgar | 19. ledna 2009 v 22:44 | Reagovat

V tomto názoru jsem rozpolcen, tak 50/50. Myslím, že jsme se měli bránit, taky myslím, že by z naší země udělali poušť. Takže fakt nevím.

148 Jirka Jirka | E-mail | 20. ledna 2009 v 15:31 | Reagovat

No já myslím že po válce by jsme neměli žádné památky. Jen se koukněte na Berlín žádné památky nemají všechno to jsou přestavby.

149 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 20. ledna 2009 v 15:47 | Reagovat

Měli jsme se bránit!

Lidé naší vlasti CHTĚLI bojovat a Mnichov jim vrazil nůž pod záda.To byla největší zrada jakou se na nás v Historii dopustili.

150 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 20. ledna 2009 v 15:48 | Reagovat

Wulfgar bránilo se více zemí,a poušt se z žádného státu nestala,když promynu Rusko.

151 HUMMY HUMMY | 20. ledna 2009 v 15:55 | Reagovat

Připomínám vám že poláci se bránili a taky existujou

152 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 20. ledna 2009 v 15:57 | Reagovat

a Řekové s Norskem taky.

153 Patton Patton | E-mail | 20. ledna 2009 v 17:11 | Reagovat

praha by byla dost ponicena ale nemci zas nemeli v ty dobe tolik bomb jak v r.1940 na londyn v roce 1938 mely bomby a del granaty na 14 dni valky takze by jim spis slo o nadrazi a silnice  a podle vyvoje valky mozna i prumysl ale to hitler zakazal

154 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 20. ledna 2009 v 17:34 | Reagovat

jj přesně,měli jsme velké naděje se bránit!

155 HM HM HM HM HM HM | 20. ledna 2009 v 20:57 | Reagovat

Davide, ty jsi pěkný podrázák. Chováš se občas jak malej kluk. Myslím tím věc ohledně bunkrologa kterýmu jsi tu udělal nemylej trapas. Je to podle mě jeho věc co tam napsal a v pár věcech názor sdílím a to přesněji v pasáži 'on dělá jednu věc ani ji nedodělá a vrhá se na další,což nechápu '. Jedná se samozřejmě o Petra Tlacha s tou prací. Taky to dosti nechápu. Rozděláš si Petře tisíce věcí najednou a pak na to zapomeneš což se ti už stalo v jednom případě. Přesněji u toho oboustraného TO (název nevím). Jinak co více k tomu říci? Asi to že Dave by nemusel bejt jak malej práskač, má na to věk ne Dave? Svoje jméno říkat nebudu, mnozí na to příjdou i tak...

156 Dave(AČSR38-45) Dave(AČSR38-45) | Web | 20. ledna 2009 v 22:56 | Reagovat

Hm Hm Hm: To je hezký až anto, že jsem branil svého dobrého kamaráda.... Za Petrem Tlachem stojím a stát budu... Kdo z Vás ma dobrého kamoše???

157 HUMMY HUMMY | 21. ledna 2009 v 7:01 | Reagovat

Dave(AČSR38-45)

Já mam dobrého přítele tebe Dave ;-) ...

158 HUMMY HUMMY | 21. ledna 2009 v 7:05 | Reagovat

ale snad se nebudeme hadat jako maly děti kdo ma vic kamaradu ne? :-D :-D MĚLI JSME SE BRÁNIT

159 Dave(AČSR38-45) Dave(AČSR38-45) | Web | 21. ledna 2009 v 9:03 | Reagovat

Hummy: Tady nejde kdo má více kamarádu ,ale dobrých kamarádu to je více než 1milion kryvých kamarádu...

160 Dave(AČSR38-45) Dave(AČSR38-45) | Web | 21. ledna 2009 v 12:17 | Reagovat

*Křivých kamarádu

161 HUMMY HUMMY | 21. ledna 2009 v 16:33 | Reagovat

Ja chci LETOV š-328!!!!!

162 Líný-pes Líný-pes | 21. ledna 2009 v 17:00 | Reagovat

Patton (146): Zajímalo by mě, jaký stát byl v podobné situaci jako my a bránil se... Asi jedinou zemí (Rumunsko), která se dostal do podobné situace, to jest územní požadavky SSSR, Maďarska a Bulharska, taky ustoupila.

Pokud jde o bolševika, tak jestli nám někdy něco zruinovalo hospodářství, tak to byla privatizace v devadesátých letech. Za komunismu nám ekonomika nešlapala tak dobře jako na Západě, to ano, ale ke zruinování nedošlo.

bunkrolog (149): Lidé naší vlasti CHTĚLI také komanče, znamená to, že je to tak správně?

163 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 21. ledna 2009 v 17:04 | Reagovat

Co meleš,jako nwm jakou má poslední věta smysl,a jestli si myslíš že Český lidi jsou komanči,tak se vrat do 50 let a nemel do 38 roku.

164 Franta Franta | 21. ledna 2009 v 20:01 | Reagovat

Pánové,tak jsme poslal Bolkovy podklady na četníky.

Takže se muežete těšit už se na nich ZAČNE dělat...

165 Patton Patton | E-mail | 21. ledna 2009 v 22:33 | Reagovat

Líný-pes: jo privatazice trochu taky ale nejvic to ze sme byli odtrzeni od zapadu a diky ruznym omezenim jako tatra jen nakladaky skoda max objem 1200ccm atp tak diky tomu nase hospodarstvi vyrabelo zastarale veci a po revoluci kdyz prislo o velke odberatele zeme vychodniho bloku tak nase zastarale vyrobky nikdo nechtel tak proto plno firem padlo nebo slo do koncernu

166 DM DM | E-mail | 22. ledna 2009 v 21:55 | Reagovat

Keby niečo, tak ČSR ako jediné bolo skutočne pripravené na nemecký útok, všetky ostatné nemecké útoky začali neočakávaným prepadom, takže ťažko povedať, či by Nemci tu vôbec vyhrali... tanky boli ich hlavný pilier, a tých mali menej a menej kvalitných

167 Patton Patton | E-mail | 23. ledna 2009 v 13:55 | Reagovat

jj to je pravda a taky coz hooodne lidi nevi sme mely nejlepsi rozvedku v evrope kdyby sme ji nemely tak by se nemcum nas povedlo znicit uz pri sudetskem povstani  ale diky informaci od agenta A-54 tam byla vcas poslana armada..... a taky nase rozvedka tusila uz dopredu ze nas francie zradi protoze sme furt jim posilali spravy a voni je ani necetli zato anglie byla velmi dobry partner na poli zpravodajskem  byly sme dobre pripraveni  Branit sme se meli

168 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 23. ledna 2009 v 16:43 | Reagovat

DM:

Moment, to chce jako říst, že jsme měli více tanků než němci? (poslední věta). S tím že jsme je měli kvalitnější souhlasím (LT35 = Panzer III), ale měli jsme jich o DOST níň (ale samozdřejmě do toho započátávám i takty typu PzI a PzII a ty se nedají s našimi srovnávat, ale pěchotě by zavařily docela dost a protipancéřová munice nebyla zas až tak skvělá)

169 Patton Patton | E-mail | 23. ledna 2009 v 19:08 | Reagovat

no pz 1 se neda povazovat za Lehky tank je to spise tancik pz 2 byl sice lehky tanka ale nad 250 m nemel zadnou sanci lt vz.35 znicit a na vetsi bliskost  sanci mel ale to uz by musel bejt davno odhalen takze nemci meli plnohodnotnejch tanku asi 50 ks +70 pz. 4 ale ten mel kanon na niceni polniho opevneni na takny se moc nehodil a  WalterCZ:tanky samotne proti pechote to neni moc dobry napad jak se pechota dostane k tankum bliz tak je brzo znehybni nebo vyradi z boje

170 Walter Walter | 23. ledna 2009 v 21:44 | Reagovat

Patton:

A řek jsem snad že by byly použity samostatně? Já jen řekl, že by naší pěchotě pořádně zatopily i PzI  ale o podpoře pěchoty nepadlo ani slovo. Je jasné že by tanky útočili s krytím pěchoty (ale mislím si, že to na mé pornámce nic nemění, takže nevím o co se snažíš Pattone). A co se týče PzII, byly to křápy (jak jsem psal v minulim komentáři), ale bylo jich hodně a jejich rychlopalný 20mm kanon na 20 ran byl taky pěkný svinstvo. V případě masovéh útoku na úzký úsek fronty a případném prolomění by se pak střetli LT35 (jako součásti rychlých divizí) s PzII na krátkou vzdálenost a z boku by se PzII chytaly a měly by šanci po delším odstřelování našl LTčka vyřadit !!

Viděli jste někdo v úterý Souboje vojevůdců? Byl tam úžasně akční tankoví soubj z WWI :) To byla BITKA!! :)

171 Patton Patton | E-mail | 24. ledna 2009 v 12:17 | Reagovat

no z boku by 35tky vyradit mohli ale kazdy velitel by se musel snazit aby se pz nedostaly bliz . Ale je jasny ze by tanky prorazili linii L.O. ale myslim si ze by pechoty moc neproslo jestli vubec a samotne tanky na nasem uzemy by byly brzo zniceny vsudepritomnou cs  pechotou s prubojnym strelivem a granaty pripadne podporovanouu tanky

172 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 24. ledna 2009 v 16:22 | Reagovat

PZII a PZI by stejně nic nezmohli proti pěchotě která by byla v okopech,tanky by se priblížili a pěchota by je mohla krásně odrovnávat,stejně jak to dělali Rusové na Východní frontě.

173 Kuboslav Kuboslav | E-mail | 24. ledna 2009 v 17:53 | Reagovat

Sorry ak to tu uz bolo preberané, ale v com robite modely??? Je to fakt spica bomba, a robite dobru robotu, aspon niekto sa snazi zviditelnovat nasu staru silnu spolocnú republiku. Ja robím tiež modely takže ak niečo treba s radostou pomozem so vsetkým...b

174 Jirka Jirka | E-mail | 24. ledna 2009 v 20:10 | Reagovat

Walter:

Souboj vojevůdců jsem viděl 3 anglický proti 1 německému tanku byl to masakr a ještě angličané měli ženské tanky:)

Njn takto žačala první tanková bitva.

175 WalterCZ WalterCZ | E-mail | Web | 25. ledna 2009 v 11:57 | Reagovat

Patton:

Četl jsi knihu "Boj o lehké opevnění"? tam byly pěkné nákresy pravděpodobné německé strategie při průlomu v linii LOčel. Po zničení překážek by obětovali 2 tanky. Každý by vrazili před střílnu 1 oběktu a pak by zbytek útočných sil v klidu přejel a mohl by vzít bunkry zezadu, nebo nechat vymřít posádku žízní.

176 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 25. ledna 2009 v 12:07 | Reagovat

Boj o lehké opevnění mám doma,tak vim co tam je,německá pechota by ale nase opevnení překročila pod velkýma stratama,pak by se na ně nahrnuli naše zálohy a rychlé motorizované divize a zahnali by je na zpět,kdyby se jim to nepovedlo,tak tu byli jeste další sledy opevnění.

A co se týče opevnění u hranic tak velitelé počítali že bude proraženo,roto taky vojáci tam měli bojovat do sebeobětování.Hlavní linie byla Pražská a Vltavská Čára,kam be se nase oddlíly stáhly a opevnili pri proražení linií u hranic..a v te dobe by už němci měli hromadu mrtvích,tak proto Pražskou a Vltavskou čáru by bylo možno udržet.

Kdyby si to Němci začali mašírovat s Rakouska přes Jižní moravu,tak tam naše opevnění bylo kvalitní a mělo až 3 sledy,což nemohli prorazit.

177 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 25. ledna 2009 v 12:10 | Reagovat

Tak tím pádem přes Jižní moravu nemohli,Severní pevnosti už taky byli dokončeny a probíhali drsným terénem,a tam by Němci taky jen tak neprorazili.

178 pařan pařan | E-mail | Web | 25. ledna 2009 v 12:46 | Reagovat

A v elektronické podobě (pdf) to nemáte? Moc rád bych si to přečetl.

179 Streso Streso | 25. ledna 2009 v 15:16 | Reagovat

A byla severní hranice plně vyzbrojena a vybavená ??

Měla pěchota vůbec výcvik v ničení tanků na krátkou vzdálenost??

180 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 25. ledna 2009 v 15:54 | Reagovat

plně vybavená a připravena byla Jižní Morava.

Na severu byli si ce nedostatky ale bylo tam soustředěno mnoho našich vojsk.Jsou tam vybudované i 2 sledové linie.A vede to tam hornatým terénem tak by e tam ani Tanky nedostali,a přístupové cesty co mohli sloužit pro presun Němcu byli zabarykádovány a opevněni.

A stechnikou jakou měla Německá armáda ve 38 roce,by nic nezmohla.

181 HUMMY HUMMY | E-mail | 25. ledna 2009 v 16:13 | Reagovat

Pařan

Je to zajímavá kkniha, tak si ji kup, vždyt moc nestojí něco kolem 150korun

182 Patton Patton | E-mail | 25. ledna 2009 v 16:36 | Reagovat

od tricatych let byla nase pechota cvicena hlavne k obrane kvuli tomu se i trosku zanedbavalo cviceni utoku takze si myslim ze boj proti obrnenym vozidlum meli urcite

183 Walter Walter | E-mail | Web | 25. ledna 2009 v 19:05 | Reagovat

pařan:

Jak říkal HUMMY. Vypatí se mít doma origošku. Samozřejmě bych ti ji v el. podobě poslal, kdybych ji měl nakenlou, ale bohužel nemám.

bunkrolog:

JJ. Jižní morava byla nedobytná (viz např. Slavonice a víc na východ), ale Plzeňská i ta Pražská čára na tom byly bledě. Ventilátory neměla ani polovina oběktů, zrovna tak jako dveře, mříže a lafety (a někdy chběly i kulomety). Nevím nevím, jak by se v tom bojovalo. A naše rychlé divize disponující 300 tanky by nemohli zase tak rychle zastavit průlom prováděný blitzkriegem. No prostě si myslím, že ze západu měli náckové šanci nás dostat a probojovat se do vnitrozemí.

A teť bych měl otázku mimo tohle téma:

V jakém měsíci by bylo teoreticky možné vybavit naší armádu tanky LT38 (třeba jen zanedbatelný počet)? Už byly nějaké skoro dodělané v továrnách, ale ty byly pro export, ale v případě napadení naší republiky by je asi armáda zrekvírovala. Nebo ne?

Díky za odpověď.

184 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 25. ledna 2009 v 19:48 | Reagovat

jj tak to si myslim i já že by nás v roce 1938 prorazili,třičtvrtě opevnění nemělo lafety na noční střelbu.

Mezi opevnění nebylo ještě napojeno telefoní vedení,tak se nemohlo osádky objektů domlouvat.

Naše opevnění mělo pořád mezery,kde se dalo projít.

Nebyli dokončeny proti pěchotní a tankový překážky.

Bylo špatné zásobovaní nasich vojsk....v 38 prostě nase opevnění nebylo dokončeno :-(

Ale kdyby nepřišel Mnichov tak Němci by zaútočili tak v roce 40 a to by už bylo jiný kaffe.

185 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 25. ledna 2009 v 19:53 | Reagovat

A to ještě jsme měli do granátových skluzů nefunkční granáty,ruční ventilace by nestíhala dodávat čerstvý vzduch ve velké míře,tak by osádka musela na okamžik zastavovat palbu.

Ted tu jsou lesní průseky,kdyby Němci začali bonbardaval lesní průsek tak by stromy napadali pred střílny a bunk by byl nepoužitelnej..... je toho hodně,co chtělo ještě doladit,škoda že jsme to nestihli.

186 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 25. ledna 2009 v 20:15 | Reagovat

Ale stejně Měli jsme se bránit,vždy je naděje a mohli jsme se i pres tyto nedostatky se na konec ubranit i kdyby to byla šance minimální.

187 Walter Walter | E-mail | Web | 25. ledna 2009 v 21:24 | Reagovat

bunkrolog:

Co se týče těch průseků, tak mám dojem, že to mělo zůstat takhle nedořešené napořát. Taky sem se divil, že je dělali takhle úzký a přitom když by po dělotřelbě popadaly stomy, mohlo by to roztrhat protipěchotní překážky !!!

188 Zbua Zbua | E-mail | 26. ledna 2009 v 0:00 | Reagovat

Podle mě by nás po zemi časem dali, ale hlavně ze vzduchu by nás zlikvidovali jak nic. Určitě jednodušší než překonávat tři sledy opevnění. Podle mě tisícikilometrovou nudli proti několika státům bránit nejde. Dyť sme ani nevyřídili Maďary po arbitráži. A kdyby jsme se bránili, tak by se tady vedla stejně plamenná diskuze, že sme se bránit neměli:)

189 Streso Streso | 26. ledna 2009 v 10:26 | Reagovat

Co to je lafeta na noční střelbu ??!!

190 Petr Tlach Petr Tlach | 26. ledna 2009 v 11:38 | Reagovat

Streso:

Tak tohle slyším poprvé taky, asi myslel spíše jen ten kus plechu s namalovanou krajinou.

Zbua:

Co to meleš, jací Maďaři? Ti dostávali na prdel od nás pořád. Po arbitráži válka s Maďarskem byla nevyhlášená a kdykoliv se stala nějaká bitka, Maďaři byli biti jako žito. V březnu 1939 se jednalo jen o ústupové boje a skoro 40 ku 200 je jasná vizitka toho, že  12 000 čs. vojáků a SOS se dokáže účinně bránit 50 000 Honvédům..

bunkrolog:

K čemu jinak jsou plynové masky, s nimi se v boji počítalo, pokud jde o granátové skluzy, tak granáty vz.38 se vyrábět začaly, ale u jednotek byly pořád granáty vz.21 a vz.34, což byly dopadové granáty, u kterých se selhavost stávala častěji, vz.34 explodoval po nárazu a vz.21 po zastavení rotace, v tom byl ten problém, šlo použít, ale nebyly moc vhodné, takže o nefunkčních granátech tu mluvit je zcestné.

Lafety se navíc montovaly jen na nejohroženější úseky a kde byl předpoklad střelby na delší vzdálenosti, u některých objektů se ani s lafetací nepočítalo. Pěkné jsou příklady, kdy díky dobře zaměřeným kulometům rozstříleli v překážkách srnky. Na ostnatý drát se už tehdy montovaly prázdné plechovky, aby signalizovaly, že někdo jde skrz.

Walter:

No, 300 tanků jsme měli, to ano, ale Němci měli jen 120 tanků s děly, zbytek s kulomety, navíc jen 60 tanků z těch 120-ti mělo protitankový kanon a vybaveno zaměřovači pro přímou střelbu. Příklad, třeba na úsek Jindřichův Hradec  Němci měli necelých 120 tanků a ani né 10 z nich mělo děla. V tomto úseku bylo naproti tomu 78 čs. tanků, všechny s děly a do toho PT děla. Jinak PZ I nebyl schopen ani projet pěchotní překážku, protože dráty se mu pletly do kol.

Pokud jde o LT-38, ve výzbroji jsme měli 21 zabavených LTP a do konce roku 1938 jsme měli mít první dodávky LT vz.38 a ST vz.39. Němečtí generálové stejně s útokem na podzim 1938 moc nepočítali.

191 Streso Streso | 26. ledna 2009 v 13:50 | Reagovat

Ten plech byl na panoramatickou mapu a ta sloužila jako pomůcka pro nepřímou střelbu.

Granátové skluzy šli použít tak maximálně jako pisoáry :-)

Granát vz.21 musel před dopadem rotovat a u granátu vz.34 se musela plně odvinout pojistka (dlouhý plechový pásek), pak byl teprve odjištěn.

192 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 26. ledna 2009 v 13:50 | Reagovat

Petr Tlach:jestli si slyšel poprvé o Lafetě na noční střelbu tak si znovu přečti Boj o lehké opevnění.O těch granátových skluzů taky vim stačí si o5 prečíst Boj o lehké opevnění.

193 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 26. ledna 2009 v 13:52 | Reagovat

na tom plechu bylo panorama krajiny pred objektem,do ropíku by byla nahlasena pozice střelby,a osádka by mohla presně postřelovat nepřítele i v noci,proto je to Lafeta pro noční střelbu.

194 Streso Streso | 26. ledna 2009 v 13:59 | Reagovat

:-))))))

195 Streso Streso | 26. ledna 2009 v 14:01 | Reagovat

To snad není možné, to je jako primárně určené pro noční boj ?? Je to pro nepřímou střelbu, po zadání prostoru tam střelec sype kule, je jedno jestli je den nebo noc.

196 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 26. ledna 2009 v 14:22 | Reagovat

jj je jedno jestli je noc nebo den,je to stejné :-)

Ale když si přečteš knihu Boj o lehké opevnění...tak tam se jedno značne píše že je to Lafeta na noční palbu.

Já sem to taky nevěděl do te doby co sem si tu knihu prečetl.

197 Streso Streso | 26. ledna 2009 v 14:30 | Reagovat

Hmm takže stačí přečíst jednu knihu a hned je to pro noční střelbu :-))))

198 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 26. ledna 2009 v 14:35 | Reagovat

tak tu knihu asi píše někdo kdo tomu rozumý až tak,že tu knihu napsat může.

199 bunkrolog bunkrolog | E-mail | 26. ledna 2009 v 14:36 | Reagovat

Ale snad je zbytečné se dohadovat jestli to je noční atd....prostě to je lafeta.

200 Streso Streso | 26. ledna 2009 v 17:32 | Reagovat

Nazývejme věci pravými jmény.

Jinač knihu může napsat kdokoliv ;-)

201 Zbua Zbua | E-mail | 26. ledna 2009 v 19:09 | Reagovat

K těm Maďarům: Je mi jasný, že Honvédi na nás kvalitativně neměli, i Finanční stráž se jim proporcionálně docela úspěšně stavěla na odpor, ale nechápu, že ta akce mohla takhle politicky selhat. Prostě řekli "nám taky něco", tak to dostali, to samé Poláci. Prostě sme si svý hranice neuhájili, tečka. Skvělé vojsko v rukou neprůbojné diplomacie je na nic. Ale kdo ví, co rozhodnutí vlády ovlivňovalo - hrozba likvidace Prahy apod.

202 Petr Tlach Petr Tlach | 27. ledna 2009 v 11:03 | Reagovat

Koukám, že tady si stačí přečíst knihu, heh, v knize se dá hodně věcí nazývat různými termíny, ale jednalo se pouze o lafetu, ten zbytek byl pro nepřímou střelbu a pro střelbu za zhoršené viditelnosti. V knihách jsem viděl děsné bláboly, viděl jsem jednu o dělech a tam byl kanon proti útočné vozbě vzor 36 !!!, vzhledově to byla kombinace vz.34, vz.37 a vz.38, přičemž nic takového u nás neexistovalo, takže na knihy se spoléhat je těžké. Třeba teď předělávám objekt K, protože výkresy v knížce nebyly 100% totožné a popisy se moc neshodovaly s výkresy z řopu, což mi připomíná, že teď dodělám ten KL objekt nově a pak otexturuji modely LO od Stresa.

Zbua:

Politicky neselhala čs. diplomacie, šlo o ústupky potřebné k dosažení záruky hranic, což ovšem dop března 1939 se nestalo. Proto po obsazení zbytku čs. nedošlo k válce. Praha byla vojenským stratégům takřka ukradená, protože Čechy se prakticky neměly bránit, opevnění Čech mělo zpomalit postup jednotek, aby se mohly stáhnout na Moravu či až na Slovensko, aby si jednotky zachovaly bojeschopnost, což byl moc dobrý plán, protože Poláci bránily jak pitomci každý metr a tudíž neměly dostatečnou úpdernou sílu (ps, oproti Polsku jsme měli  dvojnásobek zmobilizovaných lidí, Polsko zmobilizovalo do konce září 1939 jen cca 600 000 můžů).

203 Zbua Zbua | E-mail | 27. ledna 2009 v 20:50 | Reagovat

Skvělej plán, posílit nás navíc od východu Sověti = Wehrmacht kaputt - no ale to už je idealismus, bohužel...

204 PetrTlach PetrTlach | 30. ledna 2009 v 15:15 | Reagovat

Ach jo, některý lidi mají fakt zmagořené myšlení děsnou prpagandou poválečné doby místo, aby vzali za vděk reálná fakta. Nikdo tady nikomu necpe, že vyhrajeme, nikdo tady necpe Rudou armádu, Rudá armádá se měla podílet na letecké podpoře a slabém kontigentu vojáků, které by prošly přes Rumunsko, což to málo měli povolené a držely by v šachu Polsko, protože to dostalo ultimáta pokud by zaútočilo na nás, bylo by napadeno, právě proto tehdy bylo na 30 divizí u Polsko-SSSR hranic.

205 Zbua Zbua | E-mail | 31. ledna 2009 v 15:20 | Reagovat

Taková je vysoká politika... Zajímalo by mě, jestli by západní mocnosti v případě, že by se mezi sebou mydlila celá střední Evropa a rudí, byly nuceny nějak zasahovat. Jinak naštěstí už jsem z těch, kdo jsou poválečnou propagandou netknuti, nicméně zatím se opírám hlavně o to málo, co nám bylo předkládáno na střední či v právních dějinách. Takže za nepřesnosti pocházející ze zjednodušeného školského dějepisu mě pls nekamenujte

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama