Všechno nejlepší v roce 2011

3. ledna 2011 v 13:59 | Petr Tlach

Dlouho jsem se neozýval, klátila mě nemoc, ale čas na práci jsem si našel. Předně jsem dodělal nový model MG30Ö, tak jak jsem zmiňoval, takže již je ve hře. Dále sem tam nějaké drobnosti, hlavně na modelech co do vyhlazování hran, tam jsem trochu pracoval taky.

..
Dále přibyl granát vz.38, v roce 1938 byl pouze ve skladech a k jednotkám se nedostal, byl to časovaný granát, s pojistkou na 3 sekundy. Takže až jej budete házet, tak ho můžete vidět ve vzduchu explodovat.
..
Německé granáty Shg24 mají časovač necelých 5 sekund, takže někdy se jim dá vyhnout. Když už jsem u německých granátů, tak jsem přidal pro pozdější jednotky i vejčitý granát vz.39. Pojistky jsou různé, rozlišují se dle hlavičky na pojistce, a to 4.5 s, 7.5 s a dokonce 10 s, takže možnost zmizet či nastražit pas tu je vždy. Dále krátek po granátu je nový, vzhled menu je nové, dále jsem se pustil do pušek se závěrem typu Mauser, doznaly několik menších změn, hlavně jsem dochytal chyby na modelech, které mi byly vytýkány.



..

Dále se pracuje na doplňujících efektech, jako je třeba, že při hodu granátem bude ten kdo háže křičet, že háže granát, a to né pořád stejně, rád využívám funkci random, aby nebyla hra fádní, takže třeba u Němců je 12 různých hlášek při hodu granátem. Dále jsem uvažoval, že takhle stejně budou křičet v případě, že dojde munice, ale pak mě došlo, že by asi tankisti křičeli pořád, tak to otestuji asi jen na řadové pěchotě. V samém hraní při velké bitce je to velmi efektivní. Dále jsem přepracoval objekty starého typu z roku 1936, tedy LO vz.36.
..
..
Všechny objekty mají sjednocenou výšku střílen (možno střílet i s puškou ze střílen, dříve odlišná výšká střílen umožňovala střílet jen některým), jako vzor jsem si vybral objekty stavěné na Kralicku, podkladem byla právě kniha "Val na obranu republiky"  která je jedná z mých oblíbených. Pan Kachlík odvedl svými nákredy skvělou práci. Objekty mají i nové dveře, jednotný směr otvírání, všechny mají sjednocenou barvu interiéru. Modely LO vz.36, které doposud byl v ArmA byly modely vytvoření na konci roku 2007, tedy rok po té co jsem se začal věnoval 3d grafice a modu. K dosavadním modelům přibyl model dalšího objektu B, který stojí na jihu Moravy, má vstupní šachtu a osy střílen téměř o 180° od sebe, takže skoro jako "řopík". Fotografie jsem naleznul v knize "Ukradené pevnosti" a výkres v letošní knize "Putování po československém opevněné 1935-1989" a ještě objekt C ze stejné lokality. Dále modely zničených objektů vz.36 jsem předělal, takže je to jen hromada sutě. Původně jsem uvažoval, že modely budou ruins modely pro efekt zničení, ale dělalo to problémy, tedy, že pak nešel v modu zničit ani jeden barák, prostě se nedařilo, tak jsem to "ošulil" skriptem a myslím, že to vypadá lépe, protože klasicky by se modely nořily do země, takhle se tam model prostřídá s modelem zničené pevnosti, na ArmA se mi líbí, že mnoho věcí jde udělat odlišnými způsoby. Objekty jsem oplácal pokud možno dostatečným množstvím křovin, aby model splynul více s terénem. Až dodělám TK vz.7/24, tak zpracuji misi, která by měla spíše simulovat bitvu na jihu Moravy, vzhledem k rovinnému terénu v okolí Znojma. Po dodělání několika misí na spestření mod vydám. Mise průběžně doplňuji a opravuji, stejně jako addony.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 GG GG | Web | 3. ledna 2011 v 14:05 | Reagovat

pekny dess

2 Dave(WWIICZ) Dave(WWIICZ) | 3. ledna 2011 v 17:15 | Reagovat

Moc pěkná výdřeva bude i objektu A,B,D,E vz 37??

3 Palo Palo | 3. ledna 2011 v 17:46 | Reagovat

pekny tve modely mely vzdy odlisnost od klasickych modelu neco jako kdyz se odlisoval vietcong od ostatnich her svym stylem grafiky a za ty baraky sem rad stvalo me ze po vybuchu atomovky vse zustalo tak jak bylo :D takze ted tam hodim nalet a pak tanky projedou

4 Palo Palo | 3. ledna 2011 v 17:50 | Reagovat

jo a jeste ty vnitrky bunkru vypadaj trochu zvlastne jakoby prosviceneje pravda ze drevo nema takovy 3d dojem jako napr. pisek nebo asfalt v Arma a Arma 2 nebo jako drevo v COD2 ale jinak fakt nadhera
PS:bude i modu i readme classnamy zbraní modu na inicializaci?

5 Branzik Branzik | E-mail | 8. ledna 2011 v 14:09 | Reagovat

Zdravím, super práce už jsem myslel, že se mód  dále vyvíjet nebude:-)

6 bunkrolog bunkrolog | 9. ledna 2011 v 13:18 | Reagovat

[4]: Právě to vydřevnění co právě udělal Petr,je krok správným směrem,když to porovnám co dělal jindy,je tohle mnohonásobně lepší,už to aspoň dává dojem výdřevy.

7 Petr Tlach Petr Tlach | 9. ledna 2011 v 15:04 | Reagovat

bunkrolog :
Předtím to byly modely z roku 2007, tehdy jsem dělal pro OFP, tam se hodně věcí skrylo, takže objekty jsou celkově překopané, tedy správně řečeno nové komplet, myšleno vz.36. Poznat  to jde i na dveřích. Pokud jde o kulomet pro objekty, tak je tam střelec a nabíješ, klasika. Jen bych potřeboval podklady na lafetu vz.37 nebo vz.38 pro objekty vz.37, i nich bych chtěl opravit texturu interiéru, aby se to sjednotilo. Úroveň modelování od roku 2007 je někde jinde, teď dodělávám model vz.7/24. U kulometu pro vz.37 by měly být 3 lidi, velitel, střelec a nabíješ, tedy jsou, jen dodělat lafetu, takže likvidace bunkru je někdy těžší, protože velitel má tendence po zabití střelce jít na jeho pozici.

Branzik:
Neboj, na modu se intenzivně dělá, hlavně už měla být další verze venku, jen to zdržuji, nemoc mě pozdržela. Hodně věcí jsem opravil a stále se opravuje a vylepšuje.

8 Petr Tlach Petr Tlach | 9. ledna 2011 v 15:11 | Reagovat

Palo:
Problém s demolicí objektů jsem vyřešil, jednalo se o chyby v konfiguračních souborech, někdy doubory u kterých se odkazuješ na jiné dělají problémy, takže to je opraveno, demolice je již možná, dlouho jsem si myslel, že to dělá jeden addon co jsem měl stažený v ArmA. V některých misích je demolice nutná, protože některé moderní objekty potřebuji zdemolovat než aby se mi tam promítali při hraní mise. Třeba obrazy toho severosahranského vůdce maskuji třebas obrazem hitlera... :D  :D

Jediné co ještě hlavně řeším je AI při střelbě z vozidel, fakt se chová magorně, to i v OFP to AI bylo lepší, ale je to i AI v klasické ArmA není valné, dva vojáci stojí proti sobě a nevystřelí. Když vypnu superAI, tak je to lepší a jsou to větší jatka. Jo, objekty vz.36 jsou pěkěn zaházené křovisky, takže pokud možno splývají, tak jak si to komunita přála a AI z nich střílí docela obstojně, takže pěkná jatka.

9 NN NN | Web | 9. ledna 2011 v 17:33 | Reagovat

špetka inspirace

10 cheyen cz cheyen cz | E-mail | Web | 9. ledna 2011 v 18:51 | Reagovat

Dnes vyšel mod Wiking do arma2 je to takove retro ala Flashpoint,nechybi ani čs.jednotky.

11 Palo Palo | 9. ledna 2011 v 19:35 | Reagovat

Takze kdy tak muzeme ocekavat vydani nove verze a co bude tak zhruba noveho?

12 Lubes Lubes | 9. ledna 2011 v 23:26 | Reagovat

Petr Tlach: co sa pozaduje na mapu do modu? ak budem mat cas tak by som snou mohol pomoct...teda ak ju nerobi uz niekto... :-)

13 Petr Tlach Petr Tlach | 10. ledna 2011 v 12:33 | Reagovat

Lubes:
Požadavky? Dopravní značky na levé straně, nepoužítí staveb, které by do dané doby nezapadly, tzv. králíkárny. Klidně mosty a řeky by byly vhodné. Map klidně může být i více na různé lokality, hory, nížiny, povodí některé řeky, vždy uvítám další a další možnosti a lidi co by mohly mod vylepšit. Sahrani je dosti malý a přeplácaný ostrov, tedy hlavně sever, kde je hromada transparentů a moc moderních budov, navíc hory mi připadají nevyrovnaně vysoké.

Palo:
Co bude nového? Sakra, že já si nevzal seznam. Aktualizace výstroje německé pěchoty, nějaké nové pěší jednotky. Nějaké nové zvuky, LP-O8 , C96, PZ IV C, no, dosti, všechny objekty vz.36 nové, nové GUI, nějaké efekty, prostě překopávka. Nový MG30....že já si nevzal seznam. Dodám. Hlavně pořád dělám na Cromwelovi a TK vz.24, tak snad aspoň vz.24 do té doby dodělám. Nějaké mise bych měl přihodit, jedna nová je, další se dělá, ostatní stávající mise prošly průběžnou úpravou dle nových modelů.

14 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | 10. ledna 2011 v 14:48 | Reagovat

Petr Tlach:
Zdravim, chci se zeptat na rozpracovany mod. Bude mod na Armu1 nebo na Armu2? Dik za odpoved :-)

15 Palo Palo | 10. ledna 2011 v 16:44 | Reagovat

Švejk:
o par clanku niz najdes 1.02 betu

jo a petre co je tohle za panzer http://www.armchairgeneral.com/uploads/reviews/pc/cod2/cod2_8.jpg ?

16 Palo Palo | 10. ledna 2011 v 20:18 | Reagovat

Jeste Lubes:
jestli fakt chces delat mapu mužu v okoli ofotit par drevenek konretne naproti skoly mame jednu upravenou ale stejne o vikendu bych pak mohl zajit za tema starsima a mozna bys moh udelat i neco ve stylu rozmlacenych tater nebo zbombardovaneho mesta jako Dunkerque

17 Petr Tlach Petr Tlach | 11. ledna 2011 v 9:48 | Reagovat

Švejk HO 37 :
Zatím ArmA I, modely pro ArmA I potřebují jen drobné úpravy, hlavně konfiguračních souborů, jinak jdou použít i pro ArmA II, problém je spíše jiný, kdyby editační nástroje pro obě hry byly stejné, nebyl by problém, ale vzhledem k tomu, že ArmA II má jinou verzi editačních nástrojů, které nepodporuje zase ArmA I, tak si člověk musí vybrat zda ArmA I nebo ArmA II, kdyby se dělo hned na ArmA II, tak se lidi rozloučí s ArmA I. Takže až dodělám mod pro ArmA v minimálně podobě co chci, tak přejdu na ArmA II.

Palo:
Vlevo PZ.kpfw. II. Ausf. F a vpravo Crusader.

18 Lubes Lubes | 11. ledna 2011 v 13:06 | Reagovat

Palo:
rád by som stým pomohol, už nejaké základy z Visitoru mám, len teraz akurat nemam na to velmi cas (skuskove obdobie), potom tiež neviem ako na tom budem s časom, ale pustil by som sa do toho... uz som kusok aj rozmyslal nad tym že čo a ako...co sa tyka nejakych materialov fotky atd. zíde sa všetko...len zatial to velmi nespecha ;-)

19 Palo Palo | 16. ledna 2011 v 9:56 | Reagovat

Pardon ze jeste otravuju ale myslite ze by slo pouzit jen cast modu invasion 1944? :-?
Myslím americany protoze nemce ma Petr dokonale a dvakrat by to bylo zbytecne

20 Jarda Dubský Jarda Dubský | E-mail | 16. ledna 2011 v 23:33 | Reagovat

Podklady, ve formě fotek lafety vz.37, popřípadě i 38 bych mohl poskytnout, jestli byste měl zájem :-)

21 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | 17. ledna 2011 v 23:13 | Reagovat

Mam prosbu. Jde upravit v Arme 2 otresy kamery v 1 pohledu? Kdyz mam zap. 1 pohled a k tomu bezim, tak se kamera strasne trese nez u jinych her. Slo by to nejak naladit? Dik za odpoved :-)

22 Lubes Lubes | 18. ledna 2011 v 9:23 | Reagovat

Švejk HO 37: hej je to tam v nastaveniach, neviem presne kde, ale je to tam a dá sa to naladiť presne podľa chuti :)

23 Petr Tlach Petr Tlach | 18. ledna 2011 v 9:39 | Reagovat

Švejk HO 37 :
Plovoucí zónu si upravíš.

24 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | 19. ledna 2011 v 18:23 | Reagovat

Uz je to lepsi, dik :-)

25 Robinn Robinn | 21. ledna 2011 v 17:13 | Reagovat

Ahoj lidi :  Otázka kde seženu Liberation 1941-45 do Army...? ;-)

26 Palo Palo | 21. ledna 2011 v 19:43 | Reagovat

standartne na armaholic.com ale ja bych se na to ... to uz Vilasovi rusaci jsou pomalu lepsi a technika neni prakticky zadna

27 fanda fanda | 22. ledna 2011 v 19:43 | Reagovat

kdy to tak bude hotový

28 cheyen cz cheyen cz | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 21:33 | Reagovat

Budou misse v Armě 2 přizpusobeny novemu ostrovu nogova 2000 a jesli bude zařazen do modu.

29 Petr Tlach Petr Tlach | 27. ledna 2011 v 8:25 | Reagovat

Robinn:
Liberation 41-45 do ArmA nikdy nevyšel, Sarmat Studio teď dělá na modu pro ArmA II, takže T-34 se krom mého modu snad nikdy v modu pro ArmA nevyskytují. Vilas má jen retext jednotky a zbraně, které použil pro OFP, takže žádné novinky.

fanda:
Hotový? V jakém smyslu, práce nikdy není hotová, pořád je co dělat, pokud jde o vydání nové verze, snažím se jak to jde, jen  mě pořád zdržovala každou chvíli nějaká ta chřipková epidemie. Teď momentálně dokončuji nová model Kar98k. Tedy už jen textury dokončuji, pak bych měl o víkendu snad něco novějšího vydat a pracovat dále, jak jen to půjde.

30 Robinn Robinn | 27. ledna 2011 v 17:59 | Reagovat

Všiml jsem že jsi vyrábej Avia B135 do OFp co se snima stalo ??? :-|

31 PetrTlach PetrTlach | 29. ledna 2011 v 15:02 | Reagovat

Robinn:
Nic, měly na OFP moc polygnů, prostě nedělaly dobře, tak jsem se na ně vybodnul, pro ArmA bych model chtěl udělat lepší.

32 Robinn Robinn | 29. ledna 2011 v 17:01 | Reagovat

Škoda a pro OFP  už nic nemáš co? :-(

33 Petr Tlach Petr Tlach | 30. ledna 2011 v 12:57 | Reagovat

Robinn:
Do OFP se už nevyplatí dělat. OFP v počítači nemám více jak rok a půl. Hlavně kdybych chtěl dělat techniku do OFP, tak bych e zdržoval interiéry, ty mě na OFP lezly na nervy, proto ArmA a ArmA II jsou lepší, tedy nejen po grafické stránce, ale interiér může vypnout nebo zapnout pokud ho máš. Navíc tam bylo velké omezení co do použitelnosti, tedy myšleno, že tank mohl mít jen jednu věž a 3 členy posádky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama