Cromwell MK IV./V.

8. února 2011 v 10:37 | Petr Tlach
Dlouho jsem jen psal, že připravuji tank Cromwell, teď mohu něco ukázat. Je to hotový model, zbývá dodělat UV mapování a textury. Po úplném dokončení se pustím do dalších verzí, které odvodím od základního modelu, budou verze třebas i verze CS. Budu dělat i další verze podvozků, v naší brigádě se vyskytovaly podvozky, A, B, C, D, E a F. A verze byla jako opravárenské. Jedná se spíše o drobné úpravy na korbách, hlavně v taženém zařízení, otevírání poklopů. Teď zpět  k modelu, verze IV. a V. se lišily jen drobnostech, které nejdou vidět, jde hlavně o vnitřní úpravy co do odpružení a mazání. Hodně verzí vznikalo i přestavbou starších verzí koreb, tak vznikaly takové modifikace, kde šlo vidět více znaků z jiných verzí.
..


Souběžně pracuji jak na Cromwellu, tak i na stíhači tenků "Hetzer". Pracuji na verzi, která se vyráběla do září 1944. Teď nedávno jsem viděl verzi, kterou připravuje Invasion 1944. Dle znaků na modelu co jsem viděl, tak se asi hodně inspirovali u poválečného modelu G-13. Verze co dělají odpovídá modelu z jara 1945. Až budu mít model dokončený, tak jim ukáži, jak má pravý Hetzer, který zasáhl do bojů v roce 1944 vypadat. Rozdíly byly v napínacím kole a v některých prvcích, jako je výfuk a jeho tlumič. U Cromwella jde taky poznat v kterém období tank působil. Na rozdíl od Němců, dostávaly uživatele pravidelně příručky a návody, jak upravovat tank, popřipadě přišly díly, které měly namontovat. Třeba v červnu 1944 vznikly kryty na výfuky, to jsou ty dvě zahnuté pixly vzádu. Od ledna 1945 se zase montovala jiná velitelská věžička s více průzory. Takže při shánění podkladů jsem si musel dávat pozor i na takové kravinky.
..
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | 8. února 2011 v 13:54 | Reagovat

No comment, toz prekrasne. :-)

2 Palo Palo | 8. února 2011 v 20:28 | Reagovat

Juchu jde se na Dunquerk :-D  Budes ten Cromwell texturovat i do britskeho standardu?
PS:ČSOB už vim proč jsou tak pevní ;-)

3 httpp httpp | 9. února 2011 v 15:09 | Reagovat

Zdravím potřeboval bych poradit mám problém v ArmA s čímkolív co lítá. Nejde mi z letadel vrtulníku a podobně vyskočit a to jak přez menu tak ani přez klavesovou zkratku. Nevíte čím by to mohlo být?

4 Palo Palo | 9. února 2011 v 16:41 | Reagovat

Nemaš nahodou mod Vietnam:Experience?
mě se to taky tehdy stavalo

5 httpp httpp | 10. února 2011 v 15:52 | Reagovat

Drsně jj mám Vietnam dík moc.

6 X-Fero X-Fero | 10. února 2011 v 18:21 | Reagovat

Supr model. Vypadá to opravdu skvěle. Teď jsem zvědav na textury, jen to nepokazit... hodně štěstí. Pěkná práce.

7 Palo Palo | 10. února 2011 v 21:38 | Reagovat

httpp:jestli si chces uzit vietnam a zaroven nechces aby se ti sekal komp jak .... tak si stahni Unsung ale smaz mapy co tam sou a najdi si nekde samostatne mapy ;-)  tak sem to mel taky

8 Petr Tlach Petr Tlach | 11. února 2011 v 12:44 | Reagovat

httpp:
Zámkem, protože v menu editoru je zámek vozidla, pokud zamčeno, tak můžeš vystoupit jen na pokyn velitele nebo skryptu.

X-Fero:
Dík, jednobarevné textury nejdou moc zkazit, myslím, že to nebude problém a dopadne to podobně jako textury T-34.

9 Robinn Robinn | 11. února 2011 v 17:57 | Reagovat

Petře ja ti dávám velikánský potlesk ,protože to je krásný dílo :-)

10 RavenFCB RavenFCB | 12. února 2011 v 12:48 | Reagovat

Zdravím ,fantastický model ! Chtěl bych se zeptat ,v jakém programu tyhle modely tvoříš ? Díky :-)

11 Petr Tlach Petr Tlach | 12. února 2011 v 16:29 | Reagovat

RavenFCB:
Cinema 4D R10, z programu jen hážu hotové modely, protože v něm se dá provést model, UV mapování a i vytvořit textury, protože obsahuje Bodypaint.

12 Palo Palo | 12. února 2011 v 17:58 | Reagovat

jenom jeste jeden maly otravny dotaz pasy budeš i tvarovat nebo budeš ty dražky jen texturovat popripade stinovat?

13 Jirka Jirka | 13. února 2011 v 22:26 | Reagovat

Tlachu ty hovado zabedněné!! Přestaň se navážet do CSLA studia nebo si pro tebe dojedeme!!!!

14 Faly Faly | 13. února 2011 v 23:10 | Reagovat

ČSLA Studio se distancuje od příspěvku číslo 13 tohoto vlákna. Domníváme se, že se jedná o projev některého z diskutérů na blogu Lana Gastovského, kteří se baví vyprovokováváním konfliktů v české BIS games komunitě.

15 Branzik Branzik | 14. února 2011 v 8:52 | Reagovat

Jak málo někomu stačí ke štěstí. :-?

16 Petr Tlach Petr Tlach | 14. února 2011 v 10:53 | Reagovat

Jirka :
Tak tohle fakt nepochopím, co tím myslíš, protože nikde jsem se nenavážel!! Klidni hormon!

Faly:
To jsem pochopil, že to nebyl nikdo od vás, protože vy se aspoň podepisujete pořád stejně. Myslím, že je to provokace stejně, jako jeden příspěvěk o článek dříve, kdy někdo psal, že ČSLA vyšlo, a že to byla zrada, tak jsem pak psal, že mě to nepřipadá jako zrada, vydali jste to co jste prezentovali a na platformu ArmA II i ArmA II OA: :-) Už si začínám zvykat na takové kecaly.

Palo:
Tvarovat? Nějak jsem dotaz moc dobře nepochopil, ale když se dělá textura, tak je jasné, že místa, jako jsou rohy jsou tmavší a středy větších ploch světlejší, takže takové odlišování dělá každý kdo pracuje na texturách, hrany navíc bývají oprýskané. Možná už vím co myslím tím tvarovat. OFP, ArmA a ArmA II neužívají skutečné pásy, jak si myslíš, ale jedná se o takovýto model pásu, na kterém je textura, která se jako simulace jízdy po modelu pásu pohybuje. K dokreslení reálnějšího vzhledu se pak používají normálové mapy ;-) .

17 Martinius Martinius | 14. února 2011 v 18:29 | Reagovat

Jirka je nick jednoho z přispěvovatelů na Lanově blogu, který dosti ostře vystupoval proti němu. Takže se domnívám, že je to jen obyčejná provokace. Jinak fakt pěknej model.

18 PetrTlach PetrTlach | 15. února 2011 v 13:09 | Reagovat

Martinius :
Aha, na tomhle blogu má stejně smůlu, pokud  nebude psát z jiného PC, IP adresu jsem bloknul. Provokace jsou zbytečné, hlavně mě nazývat, že se mám léčit, heh. Dík za komentář k modelu. Teď ho rozmapovávám.

19 Jakub Kovář Jakub Kovář | 15. února 2011 v 17:02 | Reagovat

Zdravím,
25.-27.2. bude v Novém Jičíně (http://tinyurl.com/65t8nyg) CravataCon, akce, kde se budete moci potkat se spoustou herních novinářů, vývojářů a dalších zajímavých hostů. Pro zdejší publikum je asi nejzásadnější účast Bohemia Interactive (zatím určitě přijede Ivan Buchta, Josef Zemánek a Petr Kolář), které má spoustu sobotních přednášek - pro program se stačí podívat zde - http://cravatacon.kocogel.info/doc/program2011.xls

Jinak jsem se s Ivanem domlouval, že tam budou nejspíš už od pátku a až do neděle = spousta času na různé fabulace a míchání oblíbených drinků 33 tullamorek a jeden rajec

Těším se, až vás tam uvidím

20 Jonny Jonny | 18. února 2011 v 15:31 | Reagovat

Chtěl jsem se zeptat v jakém programu děláte ty modely, popřípadě texturujete? Protože vaše modely jsou pěkné.

21 Petr Tlach Petr Tlach | 19. února 2011 v 17:01 | Reagovat

Jonny:
Cinema 4D R10. Je to program na vše, model, uv mapování a i na textury.

22 Jonny Jonny | 20. února 2011 v 11:17 | Reagovat

aha to musí být docela těžké dělat Cinemě 4D co jsem slyšel.

23 blackhawk blackhawk | 20. února 2011 v 13:41 | Reagovat

je to krasné to je do army 1? nebo 2

24 Petr Tlach Petr Tlach | 20. února 2011 v 14:13 | Reagovat

blackhawk:
Model je použitelný pro obě verze hry. Rozhodující jsou pak už jen rozdílné kofigurační soubory.

Jonny:
Naopak, cinema 4d je docela jednoduchá, tedy pokud člověk ví co chce dělat a hlavně tam nemodeluje model na scénu či film, ale do hry.

25 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | E-mail | 20. února 2011 v 23:05 | Reagovat

Petr Tlach:
Zdravim, mel bych dotaz. Jdou otevrit v programu 3D MAX 9 modely co jsou treba na Armu1 (LT vz. 35, LO vz. 37, TNH atd) ve formatu pbo? Dik za odpoved :-)

26 Petr Tlach Petr Tlach | 21. února 2011 v 11:29 | Reagovat

Švejk HO 37:
.pbo je jen komprimovaný soubor obsahují všechno co chceš, takže musíš umět .pbo rozbalit, a tam jsou modely ve formátu .p3d, binarizovaný, takže by jsi musel mít odbinarizované .p3d a užít starší verzi Oxygenu 2 pro konverzi do formátu .3ds.

27 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | E-mail | 21. února 2011 v 15:13 | Reagovat

Petr Tlach:
Povedlo se mi rozbalit .pbo. Mam Oxygen 2, ale dal nevim jak pokracovat. Ve slozce Oxygenu 2 je nejaky program MatEditor, nevim zda je toto, kde se to nastavuje do formatu .3ds.
Mas nekde v pc podrobnejsi navod? Dik za odpoved :-)

28 PetrTlach PetrTlach | 22. února 2011 v 20:00 | Reagovat

Švejk HO 37 :
I když to rozbalíš, tak s tím nic neuděláš, je to taková ochrana proti vykrádání modelů i, prostě model je, ale zabinarizovaný, aby jsi .p3d otevřel, tak je potřeba mi rozbinarizovaný, v O2 se to otevře, a tam je export do .3ds, ale u starších verzí oxygenu, novější to již nemají.

29 Faly Faly | 22. února 2011 v 21:15 | Reagovat

PBO je obdoba RAR nebo ZIP či 7Z souboru. Je to jen kontajner, který obsahuje zapakované další soubory. Jedním ze souborů, které jsou ,,obvyklé'' v PBO, je soubor s koncovkou P3D, což je soubor se zbinarizovaným modelem.

30 Buddy Cherryberry Buddy Cherryberry | 15. dubna 2012 v 9:54 | Reagovat

Někdo link? :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama