8 cm minomet vz.36

5. dubna 2011 v 14:40 | Petr Tlach |  Československá technika
Tak tu mám další obrázky. Předně opravené LT vz.35 pro Armed Assault, aby se neříkalo, že na něj zapomínám, spíše naopak, je pro mě teď prioritní, většina české populace stejně nemá počítač takových kvalit, aby si vychutnala ArmA II, já osobně jsem kvůli hrám od BIS vždy modernizoval počítač, počínaje zvýšenými nároky na Resistnace, takže první modernizace v roce 2004, další modernizace v roce 2007, 2008 a 2009. Touto dobou již zastarává, takže bude chtít nové díly, nebo spíše celkovou výměnu, jako v roce 2007. Další věcí je obrázek z interiéru LO vz.36, ten jsem ukazoval již dávno, ale takto vypadá osazený, plně.

Ráže: 81,3 mm
Délka hlavně: 1 165 mm (L/14)
Hmotnost střely:
- těžká 6,85 kg (v září 1938 nebyly k dizpozici)
- lehká 3,26 kg
Počáteční úsťňová rychlost: 220/120 m/s
Hmotnost střely: 6,2 kg
Náměr: +40° do +80°
Odměr: 10°
Dostřel minimální: 80/40 m
Dostřel maximální: 3400/1200 m
Hmotnost v palebném postavení: 62 kg
Trakce: 3 jednotky části nesené mužstvem 21- 23 kg




Dále ukázka chystného minometu, přesněji minomet vz.36, ještě chystám minomet vz.17. Oba dokáží udělat pěkná jatka. Jen mina z minometu vz.17 dokáže udělat kráter 1,5 x 1,5 metru, jak se uvádí v příručkách z roku 1936. Minomet vz.36 se nabíjel zepředu, jak všichni minomety známe, ovšem, abych řekl pravdu, tak nikde jsem neviděl v žádné hře a ani modech, anich těch o kterých se říkalo, že jsou nej, že by mina byla kompletní. Jeden obrázek je mina vz.36, vlevo je mina, která letí nebo se skladuje, vpravo potom mina, která se nabíjí. Kroužky okolo spodní části jsou odpalovací nálože. Ve dnu miny je roznětka, nárazová, na dně minometu je jehla, nárazem se zapálí roznětka, a ta zapálí přiložené slože, které vymetnou minu z hlavně.

Minomet vz.36 měl na konci ještě možnost, jako je pojistka, že mina se neodpálí, pokud jí zapnete, nebo pokdu nebude fungovat roznětka, tak se mohla vložit do speciálního kanálu jiná, která odpálí nálož, aniž by bylo nutné minu "vyklepat" ven. Minomet vz.36 měl "kadenci" až 23 ran za minutu a vz.17 jen 12 ran za minutu, což je vlastně rychlost palby minometu vz.82 (myšleno 12 ran za minutu), který užívá AČR dnes.
Oproti jiným modům, které spracovávali minomet jsem zpracoval i zaměřovač minometu, většina modů ho spíše odflákne, nebo neudělá vůbec, ale myslím si, že je to hlavně podklady, na WWII minomety se hledají blbě, hlavně, když většina kousků co je na internetu je ve sbírkách soukromých sběratelů a ty je nakoupili bez zaměřovačů. Minomet vz.36 se rozloží na 3 části, každá váží cca 20 kg, celková váha je 65 kg i s nosítky, tak uvažuji, že udělám možnost ho rozložit a přenést na požadovanou pozici, takhle ho tahat na zádech jsem viděl na fotografiích z Kavkazu, kde se do kopců dřely jednotky Slovenské armády. Minomet vz.17 vážil 130 kg a rozložil se na 4 části po 30-35 kg, což je dost. Nabíjel se zezadu a měl drážkovanou hlaveň. Abych nezapomněl, mina vz.36 se odjišťovala až 5 metrů od hlavně.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Palo Palo | 5. dubna 2011 v 14:56 | Reagovat

Fajn les bude mit vyuziti a doliny se budou nicit lip nez s tanky
PS:budes delat i nejake pekne krátery?

2 HUMMY HUMMY | 5. dubna 2011 v 15:17 | Reagovat

Pěkně Petře, jako vždy! :-)

3 blackhawk blackhawk | 5. dubna 2011 v 15:46 | Reagovat

prosím kde stahnu verzi do arma 2 nasel jsem jen do arma 1

4 Golem Golem | 5. dubna 2011 v 16:43 | Reagovat

paráda jak se to rozšiřuje, mohl bych jen poprosit o odkaz na návod na instalaci modu na Armu? protože podle návodu přiloženého jsem to asi nepochopil a pořád mi to dělá ve hře bordel nevím co s tím :-(

5 Palo Palo | 5. dubna 2011 v 16:52 | Reagovat

Golem
vzdyt to jen hodis do slozky addons ale musis tam davat primo soubory a ne celou slozku naraz

6 Posel Posel | 5. dubna 2011 v 16:52 | Reagovat

btw kde je ten bunkr LO vz. 36 ? :-?

7 Palo Palo | 5. dubna 2011 v 17:31 | Reagovat

no to jsem udělal co já vím ???

8 Golem Golem | 5. dubna 2011 v 17:32 | Reagovat

jaj sorry to nad tím jsem psal já pro  Palo :-x

9 Posel Posel | 5. dubna 2011 v 18:01 | Reagovat

Petr Tlach: Ahoj dostala se mi do rukou knížka Umlčené Zbraně z roku 1966,
zaobírá se Československou zbrojní výrobou v letech 1938-1939. Tak mne napadlo, že bych jí mohl naskenovat a poslat pokud budeš mít zájem... ;-)

10 Posel Posel | 5. dubna 2011 v 18:07 | Reagovat

samozřejmě 1918 :-D - 1939 :-D :D

11 cheyen cz cheyen cz | 5. dubna 2011 v 23:37 | Reagovat

Videl jsem nekde 98K pušku upravenou s raži proti tankum.To byla asi vlči mlha. 8-O

12 cheyen cz cheyen cz | 5. dubna 2011 v 23:43 | Reagovat

PZB 39Přestože vyrobené z lisované oceli s částmi, které byly spot-svařované, z důvodu složitých svislých mechanismu závorníku bylo obtížné vyrobit a jen malý počet 1.408 pušek PzB 38 byla postavena v letech 1939 a 1940 v závodě Gustloff Werke, 62 z těchto zbraně byly použity německými vojsky v invazi do Polska v roce 1939.

Délka byla 161.5 cm (129.5 cm v přepravní poloze) a hmotnost 15.9 kg. [1]: [2]: Zbraň používá speciálně kazety se standardní ráži 7.92 mm, [n 1], ale velmi velký 94 mm pouzdro (7.92x94 mm) [3]:. nejpopulárnější německý kazetu období byl 7.92x57 mm.Mohl bys nejakou udelat do modu?

13 Petr Tlach Petr Tlach | 6. dubna 2011 v 9:59 | Reagovat

blackhawk:
Do ArmA II zatím k dizpozici není. :-D Ale snad letos ještě bude.

Golem :
Ve hře bordel? To bude asi tím, že jsi to nakopíroval do addons...no, instalace je jednoduchá, složka @csa38 stačí nakopírovat do složky ArmA a uvnitř té slošky je soubor CSA38.ink a na ten stačí kliknout, v nové verzi bude lepší popis i s obrázky jak na to.

cheyen cz :
Kdepak, K98k nikdy nebyla upravena na protitankovou, ale v roce 1918 existovala jednoranní PT puška s otočným závěrem. K98k pokud jde o střelbu na tanky užívala vrhač granátů vz.40 s kumulativní nnáloží, dostřel pouze 100 metrů, užívali je výsadkáři, v roce 1942 byl nahrazen granátometem GG42.

Posel :
Vše co je na netu je staré, tedy myšleno ke stažení...asi bych fakt měl něco hodit na net, aby bylo co hrát..v týdnu se pokusím k tomu dokopat. Byl by v tom i ten minomet. Prostě co je pro ArmA bude i pro ArmA II.

14 Branzik Branzik | E-mail | 6. dubna 2011 v 21:04 | Reagovat

Zdravim, super práce, mohl bych jen poprosit i o ten obrázek Lo vz36.

15 Palo Palo | 8. dubna 2011 v 20:01 | Reagovat

Petre gratuluju uz se o tobe zminili i ti zaostalci na armedassault.info

16 blackhawk blackhawk | 10. dubna 2011 v 3:23 | Reagovat

mam takový blbý dotaz kdybych dal addony a s modu do arma 1 do army 2 jelo by to?

17 zelenáč zelenáč | 11. dubna 2011 v 9:50 | Reagovat

co se týče funkce addonů tak, ty by měly jet v pohodě. Možná by mohl být problém s tím, že asi nebudou konfigy zabalené u addonů atd... Prostě něco fungovat bude a něco ne.

18 Petr Tlach Petr Tlach | 11. dubna 2011 v 14:14 | Reagovat

blackhawk :
Nejelo, tedy něco jo, ale né jak by mělo, protože je to binarizované nástrojem pro ArmA I, pokud bych to zabinarizoval nástrojem pro ArmA II, tak by šla většina, pokud by se upravili ještě konfigurační soubory tak by šlo vše.

zelenáč:
KOnfigurační soubory u addonů? Co tím myslíš? Bez nich by ti to nejelo ani na v ArmA, vše má své konfigurační soubory. Jsou to spíše drobnosti, které rozdělují ArmA a ArmA II.

Palo:
Vím, před nějakým týdnem to tam dali, jsem se taky divil. Invasion 1944 je tam pořád, protože jsou spávci, ale o jiných WWII toho je fakt málo.

19 zelenáč zelenáč | 12. dubna 2011 v 16:08 | Reagovat

Jde o to, že pokud máš konfig pro každej balík (car,air atd.) přímo v něm nebo jako samost. pbo tak nebude problém, ale pokud bys měl jeden velkej konfig pro celej mod tak by se ti nemuselo zobrazit nic, právě kvůli rozdílnosti definicí mod-ů v A1 a A2. Navíc, u A2 by mohl být problém s materiály na vozidlech, protože A2 je má jiné, stejně jako používá jinou kompresi pro .paa textury než A1, proto má každá hra jinou verzi nástrojů.

20 Petr Tlach Petr Tlach | 13. dubna 2011 v 19:04 | Reagovat

zelenáč:
Tohle vše ti nakukal kdo? Rozdíl materiálů je u ArmA II OA, tak jsou hodně jiné, na základní ArmA můžeš použít stejné + ještě máš širší škálu filtrů. Jiná je komprese u modelů a textur, ale ty z ArmA jsou na ArmA II, opačně ne, kvůli té kompresy. S tím jedním konfiguračním souborem, definice modů v ArmA II není, jen defince addonu, pokud jde o zobrazení, tak se nemusí nic zobrazit tehdy, pokud použiješ zabinarizování původním ArmA nástrojem, pokud použiješ k binarizování ArmA II, tak pak ano, zobrazí se. Rozdílnost v definicích ArmA  a ArmA II je fakt minimální, hodně rozdílné je to v definici zvuků, je jsou zde již širší možnosti a v definici frakcí. U lidí je to markatnější co do rozdílů, takže technika může fungovat na 70% a zbraně na 90% pokud je použiješ přímo z ArmA, pokud jen upravíš konfigurační soubory a zabinarozuješ novými nástroji, tak efekt jen témeř stejný jako s nástroji pro ArmA II, verze nástrojů jsou jiné, bohužel pokud na PC máš jeden druh nástrojů, tak nemůžeš použít druhé.. :-D

21 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | 14. dubna 2011 v 2:11 | Reagovat

Existuji polske tanky 7TP na Armu2?

22 Petr Tlach Petr Tlach | 14. dubna 2011 v 14:47 | Reagovat

Švejk HO 37:
Proč se na to ptáš? Mod Září 1939 využil svůj model z OFP, zkusil ho na ArmA, pak neměli čas, teď Topas se vrátil do práce, tak ten to byl v modu do OFP bude i v ArmA II, ale stejný model, jen textury upravené..

23 Švejk HO 37 Švejk HO 37 | 14. dubna 2011 v 15:33 | Reagovat

Ptam se proto, ze jak vyjde mod na Armu2, tak bych si dal bitevni rekonstrukci :-D. LT-35 vs. 7TP :-D

24 matilda mk2 matilda mk2 | 14. dubna 2011 v 16:13 | Reagovat

ty asi nebudes delat do modu tank matilda mk 2 ze?

25 matylda matylda | 14. dubna 2011 v 16:14 | Reagovat

matylda mk2" oprava

26 Palo Palo | 16. dubna 2011 v 12:53 | Reagovat

Petre nechci na tebe tlacit ale pred nejakym casem si slibil 1.02 do vanoc takze ted bude asi rovnou 03 nebo 04 :-?

27 PetrTlach PetrTlach | 17. dubna 2011 v 14:51 | Reagovat

matylda.
Nevidím důvod ho dělat a zdržovat se. Stěžejní je technika proti které by mohla čs. armáda bojovat nebo s ní mohla bojovat.

Palo:
Rovnou 1.03, lámat přes koleno to nebudu, vzhledem, že starší verze vyšla teď ve Score, tak vydám asi teď novější verzi,a pak třeba patch. Novější verze překopala komplet vše.

28 cheyen cz cheyen cz | 18. dubna 2011 v 17:13 | Reagovat

To je 8 cm minomet,vojsko mělo 9 cm minomet 6ran za minutu, dostřel 1800 m.Minomet se dopravoval na karach.

29 Petr Tlach Petr Tlach | 19. dubna 2011 v 14:10 | Reagovat

cheyen cz:
9 cm minomet vz.17 byl hlavní zbraní čs. armády do roku 1936, bylo jich někdě asi 250 tou dobou ve službě, pak je nahradil tento minomet vz.36. Na karách naše armáda dopravovala všechny minomety. ;-) Přenášení na zádech bylo jen v horších podmínkách co do možnosti trakce. Minomet vz.17 je rozdělaný. Jinak, maximální kadence minometu vz.17 byla 12 ran za  minutu, maximálně. Nabíjel se zezadu.

30 cheyen cz cheyen cz | 19. dubna 2011 v 22:20 | Reagovat

Pruměrna rychlost 6 ran v roce 1937, tech 12 je asi nejaky nadpruměr.

31 cheyen cz cheyen cz | 19. dubna 2011 v 22:24 | Reagovat

Nechceš potom předělat ten config na sa58 do arma2 hodim ho do modu.

32 PetrTlach PetrTlach | 20. dubna 2011 v 20:30 | Reagovat

cheyen cz:
To není o konfiguračním söuboru, tedy je, ale minimálně. :-D Dle času to zabalím binarizačním nástrojem pro ArmA II, jde o to to zabalit jiným nástrojem. ;-)

33 cheyen cz cheyen cz | 20. dubna 2011 v 22:48 | Reagovat

S vilasovy sa58 jsem udelal desert maskač,nech volne přistupne textury jes
li dovoliš hodim na něho digitalni zelene.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama