Mařenice ArmA II

23. srpna 2012 v 20:01 | Petr Tlach
Tak Branzik připravuje pro ArmA II : OA mapu okolí Mařenic v měřítku 1:1. Na základě požadavků vytvářím pokud možno potřebné modely. Mimo objektů, které znáte z ArmA verze modu tu jsou další verze objektů vz.37 - A120, A140, A160 a A200, které jsem přidělal. Na objekty jsem doplnil i trávu, aby s terénem aspoň trochu seděly. ArmA trávu jsem vyměnil za podzimní. Škoda, že ArmA II : OA modely nejsou free, tak, abych jimi mohl objekt "oplácat", takže jsem si modely musel vytvořit sám.

V roce 1938 neměly objekty v okolí Mařenic hotové maskování, takže modely jsou vytvořeny i bez maskování. Objekty budou na mapě "na pevno" v přesné linii dle skutečnosti. Na mapě je tedy 57 objektů ve dvou sledech. Lesem povedou průseky a překážky budou též na pevno. Bude využita redukovaná překážky typu C, dle skutečnosti. Mapa je hodně lesnatá, dle skutečnosti. Na mapě se nachází i přehrada "Naděje". Model přehrady udělal Branzik, takže zase blíže k realitě.

Mapa jak jsem říkal je 1:1, takže na rodíl od Tákistánu a Sahrani kopcovitost je pozvolná a né exterémní, tedy, že se kopec náhled zvedne, ale je to dáno terénem, protože zase kopce nejsou u nás tak vysoké jako na jiných mapách dle skutečnosti. Objekty jsou od sebe vzdáleny někdy až moc blízko by se mohlo zdát, ale je to dle skutečnosti a dobře se objekty kryjí. Samozřejmě jsou objekty vybaveny mimo lafety, granátový skluz nemůže vzhledem k omezení engine fungovat, protože se jedná o objekt a né zbraň.


Na mapě jsou hotové pozorovací průseky, střelecké a překážky se začínají pomalu dávat. Pokud jde o stavby, tak roubenky musím vytvořit, hlavně si do oblasti musím naplánovat výlet s foťákem.

Výhled ze střílny objektu. Jak vidíte, objekty se skutečně kryjí, není moc šancí se dostat ani k překážkám, které jsou též postřelovány, zkoušeli jsme již pár pokusů a již teď litujeme německou armádu. Pro ArmA II OA bychom uvažovali po dokončení mapy udělat nějakou kampaň, mluvili jsme i o mapě provedení Hardegg - Čížová, kde by se udělala "minimapa" s možností rekonstruovat skutečné střetnutí v roce 1938.

Naše modifikace jako vždy bude zadarmo. Poslední dobou sleduji trend, že z modifikací se stávají samostné hry na engine ArmA II s cenou 300 až 800 ,- Kč nebo modifkace za peníze jako datadisky. Mod jak upozorňujeme není profesionální, takže některé technické věci komunita snad pak omluví.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Robinn Robinn | 23. srpna 2012 v 21:07 | Reagovat

Ty vado !
To vypadá dost slušně jako v reálu!!
Jen tak dál Petře... :-)

2 Petr Tlach Petr Tlach | 24. srpna 2012 v 18:58 | Reagovat

Robinn:
Já dělal jen bunkry a trávu na nich. Ondra dělá tu mapu, tedy terén. ;-)

3 archistrata archistrata | 4. září 2012 v 14:54 | Reagovat

Vypadá to dobře, těšíme se! A granátový skluz by se dal naskriptovat. Schválně zkusím něco pokoumat. Držím palce s tvorbou!

4 Petr Tlach Petr Tlach | 4. září 2012 v 20:02 | Reagovat

archistrata :
zatím se nedal, docela mě to drbe, protože zbraně a objekty je problém kombinovat. Ale je tu dobrá zpráva, testoval jsem objekty na přímou minometnou palbu a na rozdíl od OFP a ArmA v objetech může být člověk naprosto v klidu.

5 Palo Palo | 14. září 2012 v 17:23 | Reagovat

Petře jedeš se letos podívat na dny NATO v Ostravě? Bude tam LT-38

6 Petr Tlach Petr Tlach | 16. září 2012 v 19:24 | Reagovat

Palo:
Ne, nejedu, LT vz.38 z Lešan je zdokumentovaný víc než dost. Hlavně já bydlím u Liberce, takže je to docela dálka někam jet. hlavně v Chrastavě máme jiné akce.

7 Dymos Dymos | 1. října 2012 v 14:12 | Reagovat

"hlavně v Chrastavě máme jiné akce"

např. návštěvu profesora Klasuse :-)

8 archistrata archistrata | E-mail | 2. října 2012 v 8:17 | Reagovat

:-D Shodou okolností jsem měl toto září možnost lokalitu okolo Mařenic navštívit, a tak jsem na výsledek 1:1 velmi zvědav a držím palce.

Jinak, na ten granátový skluz se mi podařilo vytvořit vcelku použitelný skript, posílal jsem ho tady na webu přes vzkaz autorovi, možná zapadl někam do spamu.. Pokud o něj máš Petře zájem, ozvi se na mail: jan.stratilek@seznam.cz.

9 Branzik Branzik | 2. října 2012 v 18:32 | Reagovat

[8]:
Bylo by možné naskriptovat i periskop?:-)

10 archistrata archistrata | E-mail | 2. října 2012 v 23:22 | Reagovat

Periskop by se asi dal udělat jako samostatný addon-statická zbraň s dalekohledem čouhající nad střechu bunkru. V podstatě scoped mg bez munice. Tím pádem by byl normálně ovladatelný jako všechny statické zbraně. Ve výsledku by tedy byl bunkr jako objekt zvlášť a statická zbraň-periskop zvlášť, podobně jako je to teď s kulomety.

11 Petr Tlach Petr Tlach | 9. října 2012 v 9:17 | Reagovat

archistrata :
:-D Tohle jsem dávno zkoušel, ale co posádka, nepřemýšlel jsi nad ní. Máš kulomet, nabíječe a pozorovatele, pozorovatel ti je pak k ničemu, pokud není součástí skupiny nebo nevelí jednotce ovládající kulomet. Zkoušel jsem to udělat i na kulometu, ale dvě věže u statického kulometu dělaly problém s animacemi, takže výsledek nebyl uspokojivý.

12 Petr Tlach Petr Tlach | 9. října 2012 v 9:18 | Reagovat

Dymos:
:-D  :-D Dík za připomínku, třeba i takové... :-?

13 Petrik Petrik | Web | 13. prosince 2012 v 17:07 | Reagovat

pekne ;)

14 Petr Tlach Petr Tlach | 31. prosince 2012 v 21:36 | Reagovat

Petrik :-D  Děkujeme.....

15 maro maro | E-mail | 27. dubna 2013 v 13:38 | Reagovat

caute chlapi nemate zajem nekdo o modely bunkru??? m.koterba@seznam.cz
kdyztak piste nebo volejte na 723 379 315 :-)  :-)  :-)  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama